arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

گفتگوي تلفني اوباما و مرکل درباره ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاخ سفيد در بيانيه اي اعلام کرد که باراک اوباما رييس جمهور آمريکا روز جمعه در گفتگوي تلفني با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مذاکرات جاري هسته اي با ايران را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، کاخ سفيد گفت که اوباما و مرکل بر تعهد خود براي رسيدن به توافق درازمدت با ايران براي حصول اطمينان از اينکه برنامه هسته اي ايران صرفا با اهداف صلح آميز به پيش مي رود تاکيد کردند.

اوباما و مرکل در عين حال خاطرنشان ساختند که ايران بايد تصميمات لازم را براي حل مسايل باقيمانده اتخاذ کند.

خبرگزاري د.پ.آ آلمان نيز روز جمعه در گزارشي از بروکسل اعلام کرد که صدراعظم آلمان با همتايان انگليسي، فرانسوي و نيز مسئول شوراي سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره آخرين تحولات پيرامون مذاکرات هسته اي گروه 1+5 با ايران گفت وگو کرد.

اين گزارش به نقل از سخنگوي شوراي سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام کرد که خانم مرکل امروز در ديدار با ديويد کامرون و فرانسوا اولاند رهبران انگليس و فرانسه و همچنين فدريکو موگريني مسئول شوراي سياست خارجي اتحاديه اروپا، آنها را در جريان آخرين تحولات پيرامون مذاکرات هسته اي ايران در لوزان سوييس قرار داد.

اين خانم سخنگو که خواست نامش فاش نشود گفت: اين چهار رهبر اروپايي در حاشيه اجلاس سران اتحاديه اروپا در بروکسل علاوه بر تبادل نظر درباره اين مذاکرات، درخصوص آينده روند اين مذاکرات ابراز خوشبيني کردند.

براساس اين گزارش، دولت آلمان نيز اوايل هفته جاري ضمن ابراز خوشبيني نسبت به اين مذاکرات که از دوشنبه گذشته در لوزان سوييس درحال برگزاري است، درباره حصول يک توافق سياسي نهايي ميان طرفين اين مذاکرات تقريبا 13 ساله تا اوايل هفته آينده (دوشنبه و سه شنبه) ابراز اميدواري کرد.
نظرات بینندگان