arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

بلومبرگ: اروپا تاب افزايش تحريم‌ها عليه ايران را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شبکه خبري بلومبرگ با استناد به داده‌هاي گردآوري شده ضمن اشاره به کاهش چشمگير حجم مبادلات تجاري اروپا با ايران مي‌نويسد کشورهاي اين قاره تحمل افزايش تحريم‌ها عليه ايران را ندارند.

پايگاه خبري بلومبرگ در گزارشي با استناد به داده‌هايي که نشان مي‌دهند حجم مبادلات تجاري بين اتحاديه اروپا و ايران از 32 ميليارد دلار در سال 2005 به 9 ميليارد دلار در حال حاضر کاهش يافته مي‌نويسد اروپايي‌ها انگيزه‌هاي روزافزوني براي توافق هسته‌اي با ايران دارند.

اين شبکه خبري آمريکايي در اين گزارش در روز جمعه نوشت: «اروپا بعد از پيوستن به آمريکا در مقابله با ايران اکنون تاب خود براي افزايش تحريم‌ها عليه ايران در صورت شکست مذاکرات را از دست داده است.

بلومبرگ سپس به داده‌هايي گردآوري شده توسط اين شبکه خبري اشاره کرده که نشان مي‌دهند حجم مبادلات تجاري بين ايران و اتحاديه اروپا از 32 ميليارد دلار در 2005 به 9 ميليارد دلار در سال جاري کاهش يافته است.

بر اساس اين تحليل، اختلاف آمريکا و اروپا در زمينه تعامل اقتصادي با تهران بر انگيزه‌هاي قاره سبز براي رسيدن به توافق با تهران مي‌افزايند. اين اختلافات ممکن است همچنين نشان‌دهنده محدوديت‌هايي باشد که اروپايي‌ها در زمينه تهديدهاي قانونگذاران آمريکايي براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران در صورت شکست مذاکرات با آن مواجه هستند.

«يان کارنز»، رئيس مرکز «شبکه رهبري اروپا» ـ يک مرکز مستقر در لندن که مقامات سابق اتحاديه اروپا هدايت آن را به عهده دارند ـ گفت: «فضاي چنداني براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران تا حدي معنادار وجود ندارد.»

کارشناسان در گفت‌وگو با بلومبرگ به فروپاشي نظام تحريم‌ها در صورت شکست مذاکرات هم اشاره مي‌کنند.

ريچارد دالتون، سفير اسبق انگليس در ايران مي‌گويد آمريکا در صورت شکست مذاکرات نبايد انتظار داشته باشد اروپا به درخواست‌هاي آمريکا براي انزواي بيشتر تهران گردن نهد.

وي در گفت‌وگويي تلفني همچنين گفته است: «اينطور که اوضاع پيش مي‌رود اينطور به نظر نمي‌رسد که در صورت شکست مذاکرات بتوان ايران را به طور کامل مقصر به حساب آورد. اگر شسکت مذاکرات الان اتفاق بيفتد، ممکن است به خاطر چيزي باشد که آمريکا يا آن را انجام مي‌دهد و يا قادر به انجام آن نيست.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان