arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

خلبان فرانسوي: نمي توان جزئيات پيامهاي صوتي ضبط شده در کابين خلبان را افشا کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو اتحادیه خلبانان فرانسه تاکید کرد نمی توان جزئیات پیام های صوتی ضبط شده در کابین خلبان را افشا کرد.

ژان فرانسوا دوپرون خلبان ایرفرانس و عضو اتحادیه خلبانان فرانسه می گوید سیستم ضبط پیام های صوتی کابین خلبان مهر و موم شده است. تنها بازرسان دفتر تحقیق سوانح حمل و نقل هوایی فرانسه می توانند به آن گوش دهند و آنها باید به رازداری حرفه ای پایبند باشند. در واقع طبق قوانین اروپایی نمی توان پیام های این سیستم را در اختیار رسانه ها قرار دارد.

وی می گوید دادستانی اعلام کرده است صدای تنفس در پیام های ضبط شده به گوش می رسید. هواپیمای A320 هواپیمایی بیست ساله بود. این هواپیما مشکل وجود سر و صدا در کابین خلبان را داشت. سر و صدایی برابر با هفتاد دسیبل در کابین به گوش می رسید و من از اینکه صدای تنفس به گوش می رسید بسیار شگفت زده شده ام. خلبان در کابین ناچار بود برای کاهش سر و صدا از هدفون مخصوص استفاده کند. آنچه که اهمیت دارد این است که نخست یافتن داده های پروازی ضبط شده اهمیت دارد تا بتوان آن را با پیام های صوتی ضبط شده مقایسه کرد تا دریابیم در کابین چه حادثه ای رخ داده است.

این خلبان فرانسوی در مورد امنیت پرواز در پروازهای ارزان قیمت گفت همانطور که از نام این گونه پروازها مشخص است همه چیز در پائین ترین سطح قرار دارد. ما محدودیت هایی داریم. این سیاست شرکت های بزرگ نیست . با این حال سطح امنیت در شرکت های هواپیمایی کم هزینه اروپایی همانند سایر شرکت های حمل و نقل است.

وی در ادامه افزود خلبانی هواپیماهای مسافربری یکی از تحت کنترل ترین مشاغل است. خلبانان سالانه دو آموزش شبیه سازی و یک آموزش پروازی می بینند. در این شرایط اگر خلبانی با مشکلات روانی روبرو باشد مربی متوجه آن خواهد شد و می تواند مانع از پروازهای این فرد شود و برای از سرگیری پروازها ارزیابی دوباره صورت می گیرد. البته این ارزیابی تنها یک بار در سال صورت می گیرد.
نظرات بینندگان