arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

"نواز شريف" دستور خروج اتباع پاکستان از يمن را صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نخست وزير پاکستان درحالي دستور خروج فوري پاکستاني‌هاي مقيم «صنعا» را صادر کرده که سفير اين کشور نيز چندي قبل از به خطر افتادن زندگي بيش از ۱۵۰۰ پاکستاني در اين شهر خبر داده بود.

نواز شريف نخست وزير پاکستان با صدور دستوري فوري اعلام کرده که هر چه زودتر اقداماتي براي خروج بيش از 1500 پاکستاني در «صنعا» انجام شود.

بر اساس بيانيه منتشر شده از محل اقامت نخست وزير پاکستان، پاکستاني‌هاي مقيم صنعا بدليل جنگ جاري در يمن از اين کشور خارج شوند.

قابل ذکر است که بيش از 1500 پاکستاني در صنعا و همچنين به طور کلي حدود 4 هزار پاکستاني در يمن بسر مي برند.

از سوي ديگر، «عرفان يوسف شامي» سفير پاکستان در يمن با صدور بيانيه‌اي اعلام کرده بود که زندگي بيش از 1500 نفر در صنعا در خطرند و منتظر خروج از اين کشور به اسلام‌آباد هستند.

سفير پاکستان در يمن گفته که سفارت پاکستان در صنعا در حال جنگ نيز به کار خود ادامه خواهد داد.

«نواز شريف» نخست وزير پاکستان، روزهاي گذشته در اجلاسي در سطوح عالي مقامات حکومتي و نظامي اين کشور گفته بود که اگر امنيت عربستان مورد تهديد واقع شود، اسلام‌آباد از رياض حمايت خواهد کرد.

اين در حالي‌است که احزاب «تحريک انصاف»، «مردم پاکستان»، «عوامي ملي» و «وحدت مسلمين» ضمن اعلام مخالفت با هرگونه دخالت اسلام‌آباد در جنگ يمن به دولت اين کشور هشدار داده‌اند که اسلام‌آباد نبايد در عمليات مشترک آمريکا، عربستان و متحدين آن‌ها در يمن شرکت کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان