arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

اخطار پلیس امارات به ایرانی های مقیم این کشور به خاطر حوادث یمن!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امارات متحده عربی،  کشوری که آبادانی و و رونق اقتصادی خود را به میزان قابل توجهی مدیون ایرانی هاست و مساحت کل آن کشور را معادل یکی از استان‌های کوچک ایران می‌توان در نظر گرفت، هر از چند گاهی با موضع گیری‌ها و اقدامات ضد ایرانی خود روابط میان ایران و امارات را تحت شعاع قرار می‌دهد و موجبات سختی و نگرانی برای اتباع ایرانی آن کشور می‌شود.
 
به گزارش امید هسته ای، نایب رئیس پلیس امارات سرتیپ ضاحی خلفان درموضع گیری اخیر خود، ایران را حامی حوثی‌های یمن دانسته و با بیان جملاتی ضد ایرانی برای حوثی‌ها ابراز تاسف کرده است که با تهران روابط دارند و به نوعی آن‌ها را وام دار ایران خوانده و برای همین حوثی‌های یمن را مورد شماتت قرار داده است. وی یادآور شده است که در صورت دخالت ایران؛ با ایرانی های حاضر در این کشور برخورد می کند.
 
چنین اظهار نظرهایی از سوی مقامات اماراتی پیش‌تر هم اتفاق افتاده، اما در شرایط حساس کنونی منطقه که تحولات یمن به ویژه پس از حمله نظامی عربستان به آن کشور در صدر اخبار بین المللی قرار گرفته و خود امارات هم از جمله کشورهای مشارکت کننده و همراه عربستان در تجاوز نظامی به یمن بوده است این قبیل موضع گیری‌های ضد ایرانی می‌تواند تفسیرهای دیگری داشته باشد.
 
با توجه به نزدیکی امارات و رژیم آل سعود در عربستان احتمال افزایش فشار بر ایرانیان حاضر در امارات وجود دارد.
 
احتمال آن می‌رود که امارات بخواهد با چنین اظهار نظر‌هایی به لحاظ رسانه‌ای (فضا سازی) بستری را مهیا کند تا بتواند ایرانی‌های مقیم آن کشور را مجدد تحت فشار قرار دهد و به نوعی سیاست‌های خصمانه خود علیه تهران را با اقداماتی علیه اتباع ایرانی در امارات پیش برد.
نظرات بینندگان