arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

السيسي: مشارکت مصر در حمله به يمن ضروري بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس جمهور مصر تاکيد کرد مصوبات اجلاس سران اتحاديه عرب در شرم الشيخ آينده جهان عرب را تعيين مشخص خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از شبکه تلويزيوني المصريه، عبدالفتاح السيسي که کشورش رياست دوره اي اجلاس سران اتحاديه عرب را برعهده گرفت، در سخنراني خود در نشست افتتاحيه بيست و ششمين اجلاس سران اتحاديه عرب در شرم الشيخ مصر گفت: مصر به وابستگي خود به امت عربي افتخار مي کند.

مسايل جهان عرب به صورت بي سابقه اي خطرناک شده است.

امت عربي در دشوارترين شرايط خود قرار دارد و هويت آن با خطر بي سابقه روبروست. تروريسم براي نابودي کشورهاي عربي تلاش مي کند.

طرفهاي منطقه اي از بعضي کشورهاي عربي براي دخالت در امور داخلي ما استفاده مي کنند. ما بايد به فکر اتخاذ اقدامات لازم براي مقابله با دخالت خارجي در امور خود باشيم.
امت عربي اميدواريهاي زيادي به نشست امروز ما دارد.

بايد ابزارهايي براي اقدام نظامي مشترک عربي وجود داشته باشد و به همين علت بايد نيروي مشترک عربي تاسيس شود. مصر از تشکيل نيروي مشترک عربي براي مقابله با تهديدات عليه امنيت ملي عربي استقبال مي کند.

وي افزود: اوضاع يمن به حدي رسيده است که امنيت مشترک ما را تهديد مي کند. بعضي طرف هاي يمني تلاش مي کنند قدرت را در انحصار خود بگيرند. مشارکت مصر در اقدام مشترک عربي در يمن ضروري بود تا امنيت و يکپارچگي اين کشور حفظ شود.

رئيس جمهور مصر در ادامه سخنانش گفت: بايد از مجلس منتخب و دولت قانوني ليبي حمايت کرد.

ما از وخامت اوضاع در سوريه که امنيت منطقه را تهديد مي کند نگران هستيم. کشورهاي عربي بايد به ديدگاه مشترکي براي نجات سوريه دست پيدا کنند.

ما از دولت عراق براي برقراري امنيت در اين کشور به دور از تبعيض هاي طايفه اي حمايت مي کنيم. ما از آشتي بين قشرهاي مختلف ملت عراق و تلاش اين کشور براي گشايش در روابط با کشورهاي همسايه استقبال مي کنيم.

ما به حمايت از آرمان فلسطين تا زمان تحقق اهداف آن پايبند هستيم. حل مسئله فلسطين کليد حل ديگر بحرانها در منطقه است.

ما خواهان صلح عادل و فراگير که شامل پايان اشغالگري اسرائيل در سرزمين هاي فلسطيني است هستيم.

ما تاکيد مي کنيم آينده امت عربي به مصوبات اين اجلاس ارتباط دارد.

عبدالفتاح السيسي خاطر نشان کرد: رئيس جمهور جديد لبنان بايد سريعتر انتخاب شود. ما از گفتگوهاي کنوني در لبنان با هدف پايان دادن به دودستگي استقبال مي کنيم.

بر حمايت کامل مصر از تلاش هاي دولت سومالي براي عملي کردن خواست مردم اين کشور تاکيد مي کنم.
نظرات بینندگان