arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

پوتين: کشورهاي عربي مشکلات را مسالمت‌آميز و بدون مداخله خارجي حل کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس جمهور روسيه طي پيامي از کشورهاي عربي خواست تا مشکلات را به صورت مسالمت آميز و بدون مداخله خارجي حل کنند.

"ولادمير پوتين" رئيس جمهور روسيه در نامه‌اي به سران عرب شرکت کننده در اجلاس شرم الشيخ تاکيد کرد که کشورهاي عربي بايد مشکلات خود را مسالمت‌آميز و بدون مداخله خارجي حل کنند.

پوتين در اين نامه گفت: ديدار شما در سايه تحولات اجتماعي، سياسي و اقتصادي سخت در کشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا روي مي‌دهد که اين کشورها همواره روابط دوستانه و همکاري مستحکمي با روسيه داشته‌اند.

وي افزود: ما همواره از تلاش ملت‌هاي عربي براي آينده‌اي امن حمايت کرده و از حل شدن تمامي مشکلات به شيوه‌هاي مسالمت‌آميز و بدون مداخله خارجي حمايت مي‌کنيم.

رئيس جمهور روسيه نامه خود را با اين جملات پايان داد: تمايل دارم که بار ديگر بر آمادگي‌ روسيه براي تقويت روابط و همکاري با اتحاديه کشورهاي عربي بر اساس ديدارهاي انجام شده در موسکو و خارطوم تاکيد کنم.

اين سخنان در حالي مطرح مي‌شود که عربستان از بامداد ششم فروردين، پس از شکست تمام طرح‌ها و سياست‌هايش در يمن، به گزينه نظامي روي آورد و مناطق مختلف يمن را آماج حملات هوايي خود قرار داد، برخي کشورهايي که از نظر اقتصادي به کمک‌هاي عربستان نيازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به يمن همراه شده‌اند.

بحرين، قطر، کويت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهايي هستند که در جنگ عليه يمن به عربستان پيوسته‌اند. اين در حالي است که پاکستان نيز از آمادگي خود براي مشارکت در اين جنگ خبر داده و ترکيه نيز اعلام کرده که در حال بررسي شرکت در عمليات نظامي موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به يمن ده‌ها تن از شهروندان يمني که بين آنها شمار زيادي زن و کودک ديده مي‌شوند، به شهادت رسيده يا زخمي شده‌اند.

بر اساس گزارش‌هاي رسانه‌اي در جريان اين حملات تنها در اولين روز 65 نفر از شهروندان يمني شهيد شده‌اند.

اين در حالي است که حملات ديروز جنگنده‌هاي عربستاني و هم‌پيمانانش نيز دست‌کم 20 شهيد و شمار زيادي زخمي به جا گذاشته است.

در حالي که تجاوزات عربستان به يمن همچنان ادامه دارد، ارتش و نيروهاي کميته‌هاي انقلابي مردمي همچنان به پيشروي خود در برخي مناطقي که تروريست‌هاي القاعده و شبه‌نظاميان وابسته به عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي فراري بر آن مسلط هستند، ادامه مي‌دهند.

باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا نيز شب گذشته طي تماس تلفني با سلمان‌بن عبدالعزيز شاه سعودي، حمايت خود از عمليات نظامي عليه يمن را اعلام کرد.

اين در حالي است که سخنگوي انصارالله نيز شب گذشته با بيان "ما براي جنگي طولاني آماده‌ايم" گفت: ما اطمينان داريم که در اين جنگ پيروز ميدان خواهيم بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان