arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴

بازتاب حمله عربستان به یمن در رسانه های هند/ کشته شدن غیرنظامیان، زنان و کودکان بی گناه یمنی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حمله هواپیماهای عربستان سعودی و چند کشور عربی به یمن به یکی از محورهای خبری رسانه های هندی تبدیل شده و رسانه های نوشتاری ، صوتی و تصویری این کشور با اشاره به کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان به تحلیل این حمله پرداختند.
 

به گزارش ایرنا، شبکه خبری ان دی تی وی هنداعلام کرد:هواپیما های جنگی عربستان سعودی برای سومین روز متوالی اقدام به بمباران یمن کردند.

به نوشته این پایگاه خبری، اوباما رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با پادشاه عربستان با حمایت از این حملات اعلام کرده است که امریکا و متحدان خود در منطقه منافع مشترکی دارند.

شبکه خبری ان دی تی وی، در ادامه گزارش خود نوشت:علی عبداله صالح رییس جمهوری پیشین یمن خواستار برقراری آتش بس شده است .

براساس این گزارش،نیروی دریایی عربستان سعودی ،عملیات تخلیه دیپلمات های خارجی و این کشور را از خلیج عدن آغاز کرد.

روزنامه انگلیسی زبان هندو نیز به نقل از منصور هادی رییس جمهوری فراری این کشور ادعا کرد که ایران مسوول ایجاد بحران در یمن است .

براساس این گزارش،تعدادی از رهبران کشورهایی که در تهاجم به یمن شرکت کرده اند و مسوول کشتار ده ها زن و کودک هستند نیز در نشست شرم الشیخ ، ایران را مسوول بحران در این کشور می دانند.

روزنامه انگلیسی زبان هندو در ادامه مطلب خود به نقل از رییس جمهوری فراری یمن نوشت:منصور هادی از طرفداران خود خواسته است که در یمن دست به تظاهرات مسالمت آمیز بزنند.

روزنامه هندوستان تایمز نیز با اشاره به ادامه بمباران یمن از سوی عربستان نوشت:عربستان هدف از این حملات را نابودی توانایی ضد هوایی یمن و حمله احتمالی زمینی به این کشور اعلام کرده است .

روزنامه انگلیسی زبان تایمز او ایندیا با اشاره به حضور ناو های جنگی عربستان و مصر در منطقه نوشت:این ناوها با هدف تامین امنیت تنگه حساس باب المندب صورت گرفته است .

به نوشته این روزنامه ،تامین امنیت مسیر آبی در سواحل یمن یکی از اهداف اصلی عربستان و چند کشور عربی عضو این ائتلاف است و احتمال ورود نیروهای مصر به شهر عدن یکی از پایگاه های اصلی طرفداران رییس جمهور یمن وجود دارد.

شبکه خبری زی نیوز هند نیز اعلام کرد:بمباران شدید هواپیماهای عربستانی ، پایتخت یمن را به لرزه درآورده است و ساکنان این شهر به دلیل بسته بودن فرودگاه قادر به ترک این کشور نیستند.

این شبکه به نقل از یک عکاس یمنی اعلام کرد:حملات هوایی عربستان سعودی در تمام طول شب تا نزدیکی های صبح ادامه یافت.

عربستان سعودی ازنخستین ساعات بامداد پنجشنبه به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور، اقدام به بمباران گسترده یمن کرد که براثر آن دهها زن و کودک بیگناه جان خود را از دست داده اند.
نظرات بینندگان