arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴

کي روش را نگه مي داريم چون توان پرداخت غرامت يک ميليون يورويي را نداريم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال مي گويد در بازگشت کارلوس کروش از سوئد ، هيات رئيسه او را در فدراسيون نگه مي دارد.

درحالي که علي کفاشيان و کارلوس کروش تاکيد دارند او بعد از بازي با سوئد ديگر مسئوليتي در تيم ملي ندارد و به خاطر اعمال فشارهاي انجام گرفته از سوي وزارت ورزش ، کفاشيان و مربي تيم ملي چاره اي غير از قطع همکاري ندارند ، غلامرضا بهروان مي گويد خواست هيات رئيسه فدراسيون فوتبال ماندن مرد پرتغالي در تهران است.

 او در اين باره به خبرآنلاين مي گويد:« از ابتدا هم قرار بر اين شد که بعد از بازگشت تيم از سوئد ، کارلوس به جلسه هيات رئيسه بيايد و آنجا درباره مشکلاتش حرف بزنيم. اين توافق انجام شده ميان کارلوس و کفاشيان است.» کفاشيان و کروش بعد از جلسه مشترک در کمپ تيم ملي اعلام کردند به توافق رسيده اند براي جدايي .

جلسه اي که بعدا اسدي دبيرکل جديد فدراسيون درباره اش گفت:« چون در آن حضور نداشتم نمي دانم چه اتفاقاتي افتاده اما رفتن کارلوس کروش از تيم ملي قطعي نشده چون او هنوز با ما قرارداد دارد و تا زماني که اين قرارداد فسخ نشده باشد ، نمي توان گفت او رفتني است. »

موفقيت تيم ملي در بازي با شيلي اگر با نتيجه اي اميدوارکننده برابر سوئد تکميل شود ، فشارها بر وزارت ورزش و اسدي که نماينده اين وزارتخانه در فوتبال لقب گرفته را بيشتر مي کند و اين فشار افکار عمومي بيش از قبل آنها را دو موضع عقب نشيني قرار مي دهد. حالا ديگر ماندن کارلوس کروش به يک خواسته تقريبا ملي تبديل شده و اين بار مرد پرتغالي است که دوباره دست پيش را مي تواند به دست بگيرد. اينکه در جلسه مشترک کروش و کفاشيان چه گذشته را دقيقا خودشان مي دانند و هوشنگ مقدس که آنجا بوده است.

هوشنگ مقدس درباره آنچه در جلسه گذشته ، مي گويد:«قرار شد توافقي جدا شوند. البته کفاشيان به کارلوس گفت از سوئد که برگشتي بيا در جلسه هيات رئيسه ، مشکلات را بگو و سر مبلغ جدايي ات هم توافق مي کنيم. دو طرف صورتجلسه اي نداشتند اما به هم قول دادند.»

کارلوس کروش با اصرار بر جدايي پيش از اعزام تيم به سوئد ، اين برگ برنده را داشت که فدراسيون فوتبال ايران با دست بردن در بندهاي قرارداد او ، يکجانبه اين قرارداد را فسخ کرده است چون انتخاب بازيکنان بر اساس قرارداد با سرمربي است و گرفتن آزمون و جهانبخش از تيم يعني ايجاد شرايط فسخ قرارداد. حالا بهروان از اين اتفاق مي ترسد که کروش به فيفا شکايت کند. او مي گويد:«حالا که ما مي گوييم قرارداد فسخ شود ، بايد يک ميليون يورو به اين مربي غرامت بدهيم. براي همين هيات رئيسه اصلا موافق چنين تصميمي نيست و اعضا ترجيح مي دهند که او بماند و کارش را انجام بدهد. به هر حال نتايجش را افکار عمومي قبول دارند .

 يک سري مشکلات هم هست که بايد در تعامل ميان فدراسيون با او حل شود. او از يک سري برخوردها دلخور است و بايد اين مشکلات حل شود. البته ديدم که کفاشيان گفته با او به توافق رسيده براي جدايي مسالمت آميز. شايد او به راهکاري رسيده باشد که نياز به پرداخت غرامتي نباشد اما اين بايد در جلسه هيات رئيسه طرح شود. در هيات رئيسه هم اکثريت خواهان تداوم همکاري با مرد پرتغالي هستند.»

به نظر مي رسد اعضاي هيات رئيسه فوتبال به خوبي مي دانند جدايي مرد پرتغالي غرامتي سنگين در شرايط بي پولي براي شان دارد. البته اين تنها کارلوس نيست که در صورت جدايي ناگهاني غرامت مي گيرد که پيش از او علي دايي ، افشين قطبي و حتي امير قلعه نويي و برانکو ايوانکويچ هم به وقت جدايي از تيم ملي تا ته طلب هاي شان را از فدراسيون فوتبال گرفته اند و سابقه تائيد مي کند رسيدن اين پرونده ها به فيفا هم تنها شکست فوتبال مان را به همراه دارد. کفاشيان در اين باره مي گويد:« به هر حال مشکلاتي در فدراسيون داريم که قابل حل نيست. با اين شرايط کارلوس نمي تواند کارش را درست انجام بدهد و تمرکز لازم را ندارد.

وقتي شرايط اين طور باشد ، بهتر است که ادامه ندهيم. اما براي رفتنش بايد به توافق برسيم چون اگر کار به شکايت برسد ، معمولا فيفا به سمت ما راي نمي دهد. من و کروش هم اصلا موضع اختلافي با هم نداريم و حرف هاي مان خيلي دوستانه بود. او مي داند رفتنش خواست من نيست اما با اين شرايط ادامه همکاري هم سخت است.»

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان