arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴

مدرسه‌اي که خاستگاه دختران هوادار داعش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از مدرسه‌اي واقع در منطقه «تاور هاميلتس» لندن تاکنون ۷ دختر به داعش پيوسته يا براي اين هدف تلاش کرده‌اند.

مدرسه «بثنال گرين آکادمي» لندن پايتخت انگليس، خاستگاه اغلب دختران هوادار گروه تروريستي داعش است.

چهار نفر از پنج دختري که به تازگي توسط نيروهاي امنيتي انگليس از سفر جهادي به سوريه باز داشته شده‌اند، در‌‌ همان مدرسه‌اي درس مي‌خوانند که پيش از اين سه دختر فراري به سوريه در آن درس مي‌خواندند.

مقامات انگليسي اعلام کردند که چهار دختر از دختري دختري که هفته گذشته توسط دستگاه امنيتي از سفر احتمالي به سوريه منع شدند، به‌‌ همان مدرسه‌اي مي‌روند که پيش‌تر، دختران فراري به سوريه در فوريه (بهمن ماه ۹۳) در آن درس مي‌خواندند. دختر پنجم هم در خانه درس مي‌خوانده و به مدرسه نمي‌رفته است.

هفته گذشته، دادگاه عالي لندن به ۵ دختر ۱۵ تا ۱۶ ساله اجازه خروج از انگليس را نداد، زيرا اين نگراني وجود داشت که آن‌ها به تروريست‌هاي داعش در سوريه ملحق شوند؛ اما نام مدرسه‌اي که در دختران در آن درس مي‌خواندند، اعلام نشد.

اما رسانه‌هاي انگليسي اين هفته با ارائه درخواستي به دادگاه عالي، خواهان اعلام نام مدرسه آن‌ها شد و اين موضوع را با منافع عمومي مرتبط دانست.

سرانجام دادگاه مقرر کرد که نام مدرسه «بثنال گرين آکادمي» واقع در منطقه «تاور هاميلتس» لندن که تاکنون ۷ دختر از آن به داعش پيوسته يا براي اين هدف تلاش کرده‌اند، اعلام شود.

اين مدرسه محل تحصيل سه دختر انگليسي به نام‌هاي «خديجه سلطانه» ۱۷ ساله، «شميمه بيگم» ۱۵ ساله، و «اميره عباسه» ۱۵ ساله بود که در فوريه گذشته پس از فرار از منازل خود در شرق لندن، با يک هواپيماي ترکيه‌اي به استانبول – گذرگاه ورود تروريست‌هاي اروپايي به سوريه- رفتند و از آن پس خبري از آنان به دست نيامده است.

بنابر گزارش‌ها، اين سه دختر اکنون در شهر رقه‌ سوريه هستند و با يک زن انگليسي که عامل ورود آن‌ها به اين کشور عربي بوده است، زندگي مي‌کنند

گروهي از نمايندگان پارلمان انگليس هشدار داده‌اند که دولت اين کشور براي جلوگيري از پيوستن شهروندان انگليسي به گروه تروريستي داعش در عراق و سوريه اقدامات کافي انجام نداده است.

«کيت واز» رئيس کميته منتخب امور داخلي پارلمان انگليس گفت: اين کشور بايد بتواند «قلب‌ها و افکار» اين افراد را تسخير کند.

نمايندگان پارلمان انگليس همچنين اتخاد اقداماتي پيشگيرانه از جمله رايزني با جوامع، خانواده‌ها و شرکاي بين‌المللي را حياتي دانسته و افزودند چنين اقداماتي بايد در دستور کار مقام‌هاي امنيتي قرار گيرد.

هشدار مقامات انگليس در حالي است که شمار شهروندان انگليسي که براي پيوستن به گروه تروريستي داعش در سوريه و عراق در تلاشند، رو به افزايش است.
نظرات بینندگان