arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴

زنگنه: افزایش ۱۰ میلیارد دلاری به درآمد دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نفت با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده سال گذشته 5 میلیارد دلار و همچنین سال 94بالای 10 میلیارد دلار به درآمد دولت افزوده می‌شود در این صورت با تخفیف این منابع می‌توانیم شرایط اقتصادی را برای خروج از رکود فراهم کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بیژن زنگنه وزیر نفت در همایش تبیین سیاست‌های خروج از رکود تورمی که 21 مرداد سال 93 برگزار شد  اظهار داشت: برای خارج شدن از وضع رکود اقتصادی نخست باید از رکود نفتی خارج شویم و برنامه‌های امروز ما به مسائلی توجه دارد که امسال و سال آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وزیر نفت نخستین اقدام وزارتخانه را توجه به حوزه‌های مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه و افزایش صادرات نفت خام و میعانات گازی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا ارز موردنیاز کشور را تأمین کنیم.

زنگنه با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده سال گذشته 5 میلیارد دلار و همچنین سال 94 بالای 10 میلیارد دلار به درآمد دولت افزوده می‌شود در این صورت با تخفیف این منابع می‌توانیم شرایط اقتصادی را برای خروج از رکود فراهم کنیم.

وزیر نفت تأکید کرد: تلاش می‌کنیم که گاز مورد نیاز پتروشیمی‌ها را با راه‌اندازی 18 فاز پارس جنوبی تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: در سال 94 با راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی می‌توانیم 3 هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم که این موضوع می‌تواند اثر ضد تورمی و ضد رکود را داشته باشد.

وی تأکید کرد: صادرات غیرنفتی همچنین به میزان 5 میلیارد دلار در سال 94 اضافه خواهد شد
که سال گذشته بین 12 تا 10 درصد منابع پتروشیمی‌ها افزایش یافت همچنین در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در قالب بند ق تبصره 2 بودجه 1 فرصت برای تحرک اقتصاد و اشتغال‌زایی فراهم شده است که این یکی از موضوعات کلیدی مقام معظم رهبری بوده است.

افزایش صادرات فرآورده های نفتی

زنگنه افزایش تولید و صادرات فرآورده های نفتی را یکی دیگر از برنامه های وزارت نفت برای دو سال آینده عنوان کرد و گفت: افزایش صادرات فرآورده های نفتی با افزایش تولید گاز در سال ٩٣ به میزان ٥ میلیارد دلار و در سال ٩٤ به میزان ١٢ میلیارد دلاراز برنامه های مهم در این بخش است.
نظرات بینندگان