arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴

تجديدقواي نيروهاي دولتي سوريه براي بازپس گيري ادلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک منبع امنيتي سوريه و رسانه هاي اين کشور روز يکشنبه اعلام کردند که نيروهاي دولتي يک روز پس از اشغال شهر ادلب در شمال غربي اين کشور به دست گروه هاي تروريستي، سرگرم تجديد قوا براي بازپس گسري آن از تروريست ها هستند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از دمشق به نقل از يک منبع امنيتي در پايتخت سوريه، نيروهاي دولتي سرگرم استقرار مجدد در اطراف و حومه ادلب به منظور رويارويي با گردان هاي تروريست ها و استقرار در بهترين مواضع براي دفع حملات آنها هستند.

روزنامه الوطن نزديک به دولت سوريه نيز نوشت که نيروهاي نظامي، عمليات تجديد قوا را در جنوب اين شهر با موفقيت اجرا کرده اند.

اين روزنامه به نقل از يک منبع مستقر در اطراف ادلب افزود که نيروهاي تقويتي و کمکي براي آغاز عمليات نظامي براي بازپس گيري مناطق اشغال شده، پس از انتقال ساکنان محلي به مناطق امن، اعزام شده اند.

تروريست ها از جمله جبهه النصره وابسته به القاعده روز شنبه پس از 5 روز تهاجم، شهر ادلب مرکز استاني به همين نام در شمال غربي سوريه را اشغال کردند.

ادلب پس از رقه مرکز استاني به همين نام در شمال سوريه، دومين مرکز استان اين کشور به شمار مي رود که در بيش از 4 سال گذشته به اشغال تروريست ها درآمده است.

نيروهاي دولتي با وجود سقوط ادلب هنوز بر شهرهاي جسرالشغور و اريحا و فرودگاه نظامي ابوظهور و چند پايگاه نظامي در اين استان مسلط هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان