arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴

رويترز گزارش داد: حمله عربستان به يمن براي ترسيم مقابله منطقه‌اي با ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک خبرگزاري انگليسي در گزارشي تاکيد کرد که حملات عربستان سعودي براي يمن مي‌تواند براي ساليان پيش رو نقش رياض را در منطقه و مقابله منطقه‌اي اين کشور با ايران را ترسيم کند.

در گزارش رويترز آمده که حملات عربستان سعودي به يمن مي‌تواند براي ساليان پيش رو نقش رياض را در منطقه و مقابله منطقه‌اي اين کشور با ايران را ترسيم کند.

در گزارش رويترز با عنوان «ريسک و پاداش: سعوديها مي‌توانند به وزنه سنگين در منطقه تبديل شوند يا در خدمت تقويت بيشتر ايران قرار گيرند»، آمده است: «حمله عربستان سعودي حملات عربستان سعودي براي توقف کنترل حوثي‌ها به يمن مي‌تواند براي ساليان پيش رو نقش رياض را در منطقه و مقابله منطقه‌اي اين کشور با ايران را ترسيم کند».

در گزارش مي‌خوانيم: «شکست (عربستان در يمن) مي‌تواند به توانايي رياض براي قانع کردن متحدان و همسايگانش براي پيوستن به ماجراجوييهاي آينده صدمه زده و مانعي از سوي افکار عمومي براي ملک سلمان پادشاه جديد و همچنين پادشاهان ديگر ايجاد کند».
در ادامه گزارش رويترز هم آمده است: «رياض خواهان تثبيت تاثير خود در يمن با تضمين اين موضوع که منصور عبدربه هادي رئيس‌جمهوري (مستعفي و فراري) به اندازه‌اي قدرت بگيرد تا مخالفانش را به مذاکره وادار کند، است».

در همين ارتباط از يک مقام ارشد آمريکايي اينطور نقل شده که حملات عربستان سعودي به يمن را «پاسخي وحشت‌زده» به وضعيت ميداني يمن خوانده است . اين مقام همچنين با اشاره به تشکيل ائتلاف به رهبري عربستان در زماني کوتاه، کارآمدي آن را «با ترديد» همراه دانست.

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: «با وجود حملات شب چهارشنبه،‌ حوثي‌ها روز پنجشنبه به پيشروي خود به سمت عدن ادامه دادند.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان