arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴

تصويب ضوابط اجرايي بودجه 94 در هيات وزيران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هيات دولت پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور را در خصوص ضوابط اجرايي بودجه سال 1394 کل کشور بررسي و تصويب کرد.

به موجب ضوابط ياد شده ، دستگاه هاي اجرايي در سال جاري مجازند علاوه بر پرداخت هزينه هاي مربوط به امور قرآني ، پايگاه هاي مقاومت بسيج و فعاليت هاي ديني ، فرهنگي، ورزشي، بهبود و ارتقاي دانش و سلامت کارکنان ، نسبت به پرداخت هزينه هاي مربوط به اجراي آيين نامه ترويج و توسعه فرهنگ نماز اقدام کنند.

بر اساس ماده ديگري از ضوابط مذکور که در جلسه روز يکشنبه هيات دولت به رياست معاون اول رييس جمهوري تصويب شد، دستگاه هاي اجرايي ، موسسات و نهادهاي عمومي غير دولتي مجازند يک درصد از اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال 1394 را به منظور استقرار سيستم مديريت سبز و اعمال سياست هاي مصرف بهينه منابع پايه و محيط زيست هزينه کنند.

در راستاي دستيابي به ارتقاي بهره وري و زمينه سازي براي رشد توليد ملي، دستگاه هاي اجرايي موظفند تا سه درصد از اعتبارات پژوهشي هزينه اي خود را در قالب قراردادهاي پژوهشي به پژوهش هاي کاربردي در زمينه ارتقاي بهره وري اختصاص دهند.

آن دسته از دستگاه هاي اجرايي که فهرست آن ها توسط سازمان تا پايان ارديبهشت ماه اعلام مي شود، موظفند پنج درصد از اعتبارات هزينه اي برنامه هاي پژوهشي خود را در قالب پژوهش هاي تقاضا محوري که حداقل 50 درصد از هزينه هاي آن را کارفرماي غير دولتي تامين وتعهد کرده باشد، هزينه کنند.

اعتبارات موضوع اين بند براساس سياست هاي شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري قابل هزينه کرد مي باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان