arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴
سفير سابق آمريکا در عراق:

مذاکره‌کنندگان ايراني و آمريکايي در پايتخت‌هاي خود کار سختي در پيش خواهند داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سفير سابق آمريکايي‌ها در عراق که مسئول مذاکرات شکست خورده با کره شمالي بوده مي‌گويد که مذاکره‌کنندگان ايراني و آمريکايي پس از توافق، کار سختي در پايتخت‌هاي خود در پيش رو خواهند داشت.

«کريستوفر هيل» که پيش از اين در عراق سکاندار سفارت آمريکا بوده و مسئوليت مذاکرات شکست‌خورده با کره شمالي را هم بر عهده داشته مي‌گويد که مذاکره کنندگان ايران و آمريکا، روزهاي سختي در تهران و واشنگتن خواهند داشت.

وي که با شبکه خبري ان‌بي‌سي‌نيوز مصاحبه مي‌کرد گفته که «محوريت توافق احتمالي ميان ايران و 1+5، بر روي مسائل فني خواهد بود که همين امر، ارائه آن را به افکار عمومي داخل کشور سخت مي کند.» کريستوفر افزود: مذاکره‌کنندگان ايراني هم مجبور خواهند بود به محض بازگشت به کشور، بحث برداشته شدن تحريم‌ها را جار بزنند و اين در حالي است که توافق براي هيچ يک از طرفين، خيلي خوب و روشن نخواهد بود.

اين ديپلمات سابق در ادامه، موضع منتقدين آمريکايي و اسرائيلي توافق هسته‌اي را تکرار کرد و گفت: «برخي بدبيني‌ها در خصوص اين توافق، پايه در واقعيت دارد.» همه وزراي خارجه 1+5 به جز وزير خارجه انگليس در سوئيس هستند؛ هاموند هم بناست تا اواخر شب به وقت تهران، به ديگر مذاکره‌کنندگان بپيوندد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان