arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

حيدرالعبادي: هيچ نيروي زميني خارجي در عراق حضور ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نخست وزير عراق با اشاره به نقش ملت عراق در نبرد با تروريست هاي داعش، پيروزي هاي به دست آمده را ناشي از فداکاري مردم کشورش دانست و گفت: همان گونه که قبلا نيز تاکيد کرده ايم هيچ نيروي زميني خارجي در عراق حضور ندارد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري سومريه نيوز، حيدر العبادي عصر يکشنبه در ديدار با شماري از نمايندگان و شخصيت هاي سياسي و امنيتي، با تکذيب خبرهاي مربوط به حضور رغد صدام حسين دختر ديکتاتور مخلوع اين کشور در تکريت، از آن به عنوان شايعه اي ياد کرد که توسط حزب بعث ترويج مي شود.

وي همچنين گفت: کساني که در جنگ با داعش به ما کمک مي کنند، داراي منافعي در ارتباط با امنيت ملي خود هستند و از اين رو ما نگراني نسبت به اين کمک ها نداريم.

وي از سوي ديگر خاطرنشان کرد، شايعاتي که برخي افراد عنوان مي کنند با هدف تضعيف مواضع کشور عنوان مي شود و اين در حالي است که داعشي ها مرعوب شده و شکست خورده اند.

العبادي افزود: گزارش هايي که از طريق پايگاه هاي اجتماعي درباره حضور رغد صدام حسين در تکريت منتشر مي شود، شايعاتي بيش نيست و اين شايعات ازسوي بعثي ها ترويج مي شود.

وي با ابراز شگفتي در اين باره گفت: چگونه برخي افراد اين شايعات را باور مي کنند در حالي که صدام حسين پدر رغد (در جريان حمله به عراق) خودش در سوراخي خزيد و از جنگ امتناع کرد و از اين گذشته رهبران حزب بعث نيز خودشان را به آمريکايي ها تسليم و از ادامه نبرد خودداري کردند.

گروه تروريستي داعش در جريان پيشروي تابستان 2014 در خاک سوريه و شمال و غرب عراق با اشغال شهرها، شهرک ها و سرزمين هاي گسترده، مرتکب جنايت هاي وحشتناکي شده است.

داعش که دست پرورده غرب و برخي از کشورهاي همپيمان آمريکا در منطقه است، تاکنون جنايت هاي هولناکي را در سوريه و عراق مرتکب شده است.

از سوي ديگر آمريکا و انگليس که خود از حاميان تشکيل و تقويت داعش در کشورهاي سوريه و عراق به شمار مي روند، در پي رخدادهاي اخير مدعي رهبري يک ائتلاف جهاني براي مقابله با اين گروه تروريستي شده اند.
نظرات بینندگان