arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

یادداشت پرویز اسماعیلی درباره محمد جواد ظریف: تاریخ به احترام تو خواهد ایستاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پرویز اسماعیلی در صفحه فیس بوک خود نوشت : هنوز به فینال مذاکرات نرسیده ایم. نتیجه هر چه باشد؛ تاریخ این سرزمین و ملت عزیز ما به احترام تلاشهای محمد جواد ظریف و تیم او خواهد ایستاد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری نوشت: محبوبیت در دل مردم؛ پیش و بیش از هر چیز، از جمله نتیجه ماموریت؛ محصول «دل پاک» است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همه شایستگی های لازم را دارد اما مهمترین دارایی او یک «دل پاک» است.

تا آنجا که آن مقام آمریکایی در مقدمه کتاب خود، او را «قابل احترام ترین دشمن» خطاب می کند. و تا آنجا که شاهد بوده ایم این «فرزند انقلابی ملت ایران» در طراز بهترین و تواناترین دیپلماتهای بین المللی است. و همه کسانی که روبروی میز با او رقابت و حتی دشمنی می کنند، به شایستگی اش اذعان کرده اند.

گمانم سال 83 یا 84 در پاریس بود که یک دیپلمات پر آوازه اروپایی در جمعی گفت «من مادر زاد، انگلیسی زبانم. اما جواد ظریف بهتر از من به زبان انگلیسی مسلط است. من در بهترین دانشگاههای جهان حقوق بین الملل خوانده ام، اما ظریف در این زمینه هم از من بسیار جلوتر است. او دیپلماتی درجه یک است...»

همین امروز؛ گیلرمن، سفیر پیشین اسرائیل در سازمان ملل به شبکه فاکس نیوز گفت: «نمی فهمم چرا آمریکا این اندازه برای رسیدن به توافق بد با ایران شتاب دارد. من محمد جواد ظریف را می شناسم. چهار سال به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل همکار من بود. او بسیار زیرک است، شخصیت جذابی هم دارد و مذاکره کننده بسیار زیرکی هم هست. او الان، به زعم خود، می بیند که آمریکا ضعیف است و اروپا هم مشتاق امضای توافق.»

او سال 84 میانه ی اروپا و آمریکا را مدیریت کرد اما ... . و در 18 ماه اخیر میانه ی بس پیچیده تر و بزرگتری از 6 قدرت جهانی را مدیریت کرده است که بعدها روایت خواهد شد.

هنوز به فینال مذاکرات نرسیده ایم. نتیجه هر چه باشد؛ تاریخ این سرزمین و ملت عزیز ما به احترام تلاشهای محمد جواد ظریف و تیم او خواهد ایستاد.

او تا همین جا هم ثابت کرده است که راه موفقیت از مسیر توکل بر خدا، صبوری، تدبیر، روحیه ی پیروزی و مثبت اندیشی می گذرد و لا غیر.

ضمن احترام به همه منتقدینی که مشفقانه و با انگیزه اصلاح، کمک و تامین حقوق ملت قدم برداشته اند؛ امیدوارم از سال 1394 همه نیروهای سیاسی لااقل در حوزه سیاست خارجی که عرصه تامین و حداکثری کردن منافع ملی است؛ همراه با «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» کنند.

ان شاء الله
نظرات بینندگان