arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

جهانگیری: فضای ظاهری مذاکرات به گونه‌ای است که حتما به توافق می‌رسیم

معاون اول رییس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه مذاکرات گفت: امیدواریم نتیجه مذا کرات، نتیجه مثبتی باشد و ما بتوانیم با دنیا به توافقی که مورد نظرمان است، برسیم و بتوانیم تحریم‌های ظالمانه‌ای که به ملت و دولت فشار وارد کرده است را از دوش ملت برداریم و مسیر توسعه را هموار کنیم و بتوانیم توسعه کشور را به سرعت پیش ببریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: امیدواریم نتیجه مذاکرات نتیجه مثبتی باشد و ما بتوانیم با دنیا به توافقی که مورد نظرمان است دست یابیم.

به گزارش «انتخاب»، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پس از بازدید از پروژه‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند استان تهران در جمع مسوولان وفعالان صنعتی و کشاورزی این دو شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به نامگذ اری سال 94 با عنوان سال دولت ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد:‌این نامگذاری رمز و راز پیشرفت و توسعه یک جامعه، ملت و دولت است.

وی با اشاره به موانع طبیعی وغیر طبیعی مسیر توسعه کشورها گفت: برخی از موانع موجود در مسیر توسعه کشورها موانع طبیعی هستند و برخی دیگر نیز موانعی هستند که دشمنان یک ملت پیش روی آنها به وجود می‌آورند که این موانع نیازمند تدابیری است که از آنها عبور شود.

جهانگیری ادامه داد: زمانی این تدابیر منجر به موفقیت می‌شود که دولت و ملت یک حرف داشته باشند وهر دو یک مسیر را انتخاب نمایند. امروز ملت ایران مسیر خود را که مسیر پیشرفت و توسعه است انتخاب کرده است.

وی با بیان این که این مسیر، راهی دشوار است، ولی باید آن را پیمود، به سابقه تاریخی منابع طبیعی موجود و همچنین نیروی انسانی با سواد کشورمان اشاره کرد و گفت: دولت مصمم است که مسیر پیشرفت و توسعه کشور را به طور جدی دنبال کند. دولت به عنوان برخاسته از رای ملت خود را متعهد می‌داند که در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارد و برنامه‌های دقیقی برای این مسیر پیش‌بینی کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسائل خارجی اظهار کرد: در زمینه مسائل خارجی دولت با اقتدار و از موضع عزت با دنیا تعامل و گفت‌وگو می‌کند ودرمدت انتخاب خود نیز نشان داده که می‌تواند در مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیا از موضعی بسیار قوی مستدل و علمی از حقوق ملت خود دفاع کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: آنهایی که زمانی که برایشان بر زبان آوردن عبارت "حق ایران است که دارای دانش هسته‌یی باشد" غیر قابل تصور بود، امروز می‌شنوند که وزرای 6 کشور دنیا اقرار می‌کنند که این حق ایران است که دانش هسته‌یی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با پشتیبانی ملت راه‌های بسیار دشوار با هزینه‌های بسیار کمتری طی کنیم و به موفقیت‌های بسیار بزرگتر دست یابیم.

معاون اول رییس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه مذاکرات گفت: امیدواریم نتیجه مذا کرات، نتیجه مثبتی باشد و ما بتوانیم با دنیا به توافقی که مورد نظرمان است، برسیم و بتوانیم تحریم‌های ظالمانه‌ای که به ملت و دولت فشار وارد کرده است را از دوش ملت برداریم و مسیر توسعه را هموار کنیم و بتوانیم توسعه کشور را به سرعت پیش ببریم.

جهانگیری همچنین با بیان این که باید الان لحظات آخر این بحث باشد که به توافق می رسیم یا نه گفت: فضای ظاهری به گونه‌ای است که حتما به توافق برسیم ولی حتی اگر به توافق نیز نرسیم پیش‌بینی کرده‌ایم که زندگی مردم و توسعه کشور وضعیت بهتری پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم دولت یازدهم، مهار تورم وایجاد رونق اقتصادی را از جمله برنامه‌های مورد توجه دولت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مورد توجه دولت بود، این بود که باید بار تورم از دوش مردم برداشته شود.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم در سال 93 و رسیدن نرخ تورم به 15 درصد در پایان سال گذشته گفت: برای بسیاری از اقتصاد‌دانان داخلی و حتی اقتصاد‌دانان دنیا باورکردنی نبود که بتوان نرخ تورم کشور را 20 واحد درصد کاهش داد.

وی با اشاره به تاکید دولت و رونق اقتصادی خاطرنشان کرد: همه باید آستین بالا بزنیم و مصمم در ابتدای سال تصمیم بگیریم که سال 94 را به سال رونق اقتصادی ایران تبدیل کنیم. این امر شدنی است، چنانچه عزم واراده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد و دولت نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این که دولت باید موانع پیش روی تولید را بردارد و ان‌شاء‌الله نیز این گونه عمل می‌کند، به لایحه رفع موانع تولید اقامتی اشاره وخاطرنشان کرد: دولت این لایحه را در مرداد ماه سال گذشته تقدیم مجلس کرد وامروز منتظر هستیم که قانون این طرح در اختیار دولت قرار بگیرد و با تکیه بر این قانون بتوانیم بخش‌های بسیاری که بر سر راه تولید قرار گرفته است را برطرف نماییم.

اسحاق جهانگیری در ادامه با انتقاد از بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی نسبت به نرخ تورم در کشور گفت: ما به عنوان دولت تا الان سعی کرده‌ایم که با نظام بانکی از موضع دستوری برخورد نکنیم. ما از نظام بانکی وهمچنین شورای پول واعتبار درخواست کرده‌ایم که بر اساس مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنند؛چرا که زمانی که دولت سرمایه‌گذاری می‌کند و نرخ تورم را کاهش می‌دهد نظام بانکی نیز باید نرخ سود تسهیلات را کاهش دهد.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: با توجه به مجموعه راهکارهایی که دولت اتخاذ کرده است، تولید در سال 94 جهت مثبتی خواهد گرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به جایگاه تولید کشاورزی در بین تولیدات کشور، با تاکید بر این که در بین تولیدات کشور، تولید کشاورزی از جایگاه مهمی برخوردار است برلزوم توجه به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: چنانچه به امنیت غذایی در کشور اشتغال جوانان و پایداری مردم در روستاها فکر می‌کنیم باید به فعالیتهای بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: برای این که بخش کشاورزی شاداب و با نشاط کار خود را انجام دهد باید به دو منبع آب وخاک که با محدودیتهای جدی مواجه هستند، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان این که مدیریت مصرف آب از جمله مباحث اصلی کشور است، بر لزوم توجه به اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی تاکید کرد و گفت: بقای تولید کشاورزی وابسته به خاک است و با توجه به این که خاک حاصل‌خیز کشاورزی کشور بسیار محدود است، یکی از آفات جدی که اراضی کشاورزی را تهدید می‌کند، کاربری این زمین‌ها است.

وی اظهار کرد: هیچ کس با این که مردم در مناطق شمالی کشور یک ویلا داشته باشند مخالف نیست اما نباید به اراضی کشاورزی دراین مناطق آسیبی وارد شود.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت وقوه قضاییه این است که به صورت جدی از هر گونه اقداماتی که باعث تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌شود برخورد کند.

به گزارش ایسنا، جهانگیری با تاکید بر لزوم دانش بنیان شدن بخش کشاورزی کشور، خاطرنشان کرد: هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی تولیدی ماندگار است که اقتصادی و رقابتی باشد اگر تولید داخل رونق یابد حتما مساله اشتغال نیز برطرف خواهد شد.

وی در پایان با بیان این که این اطمینان را به همه جوانان می‌دهیم که با تمام قدرت به دنبال ایجاد فضای مناسب برای اشتغال آنان باشیم، اظهار کرد: به عنوان دولت از همه ملت و جوانانی که به دنبال کار هستند و کار مناسبی پیدا نمی‌کنند عذرخواهی می‌کنم و این اطمینان را می‌دهم که با تمام قدرت به دنبال این هستیم که فضایی ایجاد کنیم که مشکلات حوزه اشتغال برطرف شود.
نظرات بینندگان