arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

عربستان آوارگان یمنی را بمباران کرد / ۱۵۰ شهيد و زخمي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رژيم آل سعود در تداوم جنايت‌هاي خود عليه مردم بي دفاع يمن اين بار با جنگنده‌هاي خود اردوگاه آوارگان يمني در منطقه "حرض" را بمباران کرد که در پي آن دست کم ۱۵۰ تن از آوارگان به شهادت رسيده و يا مجروح شدند.

به گزارش شبکه خبري الميادين، رژيم آل سعود در تداوم جنايت‌هاي خود عليه مردم بي دفاع يمن، اين بار آوارگان يمني را به خاک و خون کشيد.بر اساس اين گزارش جنگنده‌هاي سعودي لحظاتي قبل اردوگاه آوارگان يمني در منطقه حرض را در استان حجة بمباران کردند که در پي آن بيش از 150 تن شهيد و زخمي شدند. اين اردوگاه که در استان حجه قرار دارد، آوارگان جنگ‌هاي گذشته و همچنين آوارگان جديد ناشي از حملات اخير عربستان به يمن را در خود جاي داده بود. استان حجه در 127 کيلومتري شمال غربي صنعاء واقع شده است.

جنگنده‌هاي عربستاني پيش از اين نيز اردوگاه آوارگان در منطقه المرزق در تهامه را بمباران کردند که اين حملات نيز تعدادي شهيد و زخمي بر جاي گذاشته است. تهامه ناحيه ساحلي باريکي در بخش عربي درياي سرخ است. بخشي از اين ناحيه در عربستان سعودي و بخش ديگري از آن در يمن است.جنگنده‌هاي عربستان طي شب گذشته و امروز نيز مناطق مختلف يمن از جمله مأرب، الحديده، تعز، ذمار،‌و صنعا پايتخت اين کشور را آماج حملات هوايي خود قرار دادند.منابع امنيتي يمني اعلام کردند که جنگنده‌هاي عربستان، پادگانهاي دفاع هوايي يمن در استانهاي مذکور و همچنين بندر المخاء در درياي سرخ را هدف قرار داد.
نظرات بینندگان