arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

سخنگوی پوتین: مذاکرات هسته ای لوزان در مسیر مثبت قرار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مسیر مثبت قرار دارد.

روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا روز دوشنبه در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از پسکوف نوشت: علائم مثبتی از مذاکرات لوزان میان ایران و گروه 1+5 به دست می رسد.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، خاطرنشان کرد: مذاکرات بطور فشرده ادامه دارد.وزیران خارجه ایران و گروه کشورهای عضو گروه 1+5 به تلاش های خود ادامه می دهند.

سخنگوی پوتین در همین حال پیش بینی در مورد نتیجه مذاکرات را زودهنگام دانست و گفت: منتظر اعلام نتایج مذاکرات از لوزان خواهیم شد.

روزنامه راسیسکایا گازتا در ادامه گزارش خود به نقل از یک مقام هیات ایرانی در لوزان نوشت: در مذاکرات چند روز اخیر در مواردی پیشرفت هایی به دست آمده است.

به نوشته روزنامه روسی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هم مذاکرات لوزان را تا حدی فشرده خواند و جای خوش بینی دارد.

ریابکوف گفت که وزیران خارجه شرکت کننده در مذاکرات هسته ای برای دستیابی به نتایج و مذاکره بدون وقفه در این دور از مذاکرات مصمم هستند.

مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 از پنجشنبه هفته گذشته در لوزان سوییس جریان دارد و طرف های مذاکره کننده برای تنظیم چارچوب اولیه یک توافق جامع گفت و گو می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان