arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
العبادی:

به‌زودی پیروزی در تکریت و موصل را اعلام می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر عراق خطاب به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد که به این کشور سفر کرده است، گفت: به‌زودی پیروزی نهایی در تکریت، الانبار و موصل را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از السومریه نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد که به این کشور سفر کرده است، گفت: به‌زودی پیروزی نهایی در تکریت و الانبار و موصل را اعلام خواهیم کرد.

بان کی مون صبح امروز به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی وارد بغداد پایتخت عراق شد و با فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق درباره عملیات و اقدامات صورت گرفته در مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت‌وگو کرد.

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی که از چندی پیش آزادسازی استان صلاح الدین از دست گروه تروریستی داعش را آغاز کرده‌اند هم اکنون در حال نهایی کردن عملیات پاکسازی تکریت مرکز استان صلاح الدین هستند. با این حال پاکسازی مناطق از تله‌های انفجاری که عناصر داعش کار گذاشته‌اند، باعث کندی پیشروی ارتش عراق و نیروهای مردمی شده است.

لازم به ذکر است که نیروهای عراقی تاکنون بخشهای وسیعی از استان صلاح الدین را از لوث عناصر تروریستی تکفیری داعش آزاد کرده‌اند.

نیروهای ارتش عراق امروز نیز در ادامه عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش، حمله عناصر این گروه تروریستی را به چاه‌های نفتی «علاس» در شمال شرق «تکریت» مرکز استان صلاح‌الدین را ناکام گذاشت که در نتیجه آن ده‌ها تروریست‌ داعشی به هلاکت رسیدند.

نیروهای مسلح عراق همچنین پس از تصرف ساختمان پزشکان متعلق به بیمارستان عمومی تکریت، عملیات آزادسازی مجتمع ساختمان‌های دولتی در این شهر را آغاز کرده‌اند.
نظرات بینندگان