arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴

اینجرلیک ترکیه، مرکز پهپادهای جاسوسی آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه آیدینلیک ترکیه روز دوشنبه نوشت، آشیانه هایی برای پهپادهای آمریکایی به منطور جاسوسی از سوریه در پایگاه اینجرلیک ترکیه ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه الیوم السابع مصر، هواپیماهای بدون سرنشین از نوع بریداتور ای پی3 (EP-3) اکنون در پایگاه اینجرلیک واقع در استان آدانا در جنوب ترکیه مستقر شده اند تا تمامی تحرکات نیروی هوایی ارتش سوریه را در دو شهر لاذقیه و طرطوس رصد کنند.

به نوشته آیدینلیک این پایگاه ترکیه حالا دیگر تبدیل به مرکز جاسوسی آمریکا از سوریه شده است.

روزنامه ترکیه ای افزود: پهپادهای آمریکایی پیش از این به بهانه مقابله با حزب جدایی طلب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در ترکیه مستقر شده بودند.

این در حالی است که اخیرا «تانژو بیلگیچ» سخنگوی وزارت امورخارجه ترکیه گفت: ترکیه در این مرحله در عملیات ضد داعش در موصل اجازه استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک را نمی دهد.

رسانه های ترکیه حدود دو هفته پیش خبر دادند پهپاد آمریکایی که در سوریه ساقط شد، از پایگاه آمریکایی اینجرلیک در ترکیه به پرواز درآمده بود.

مولود چاوش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه در گفت و گو با شبکه خبر «آ»، تلویحا از احتمال اجازه ترکیه به آمریکا در استفاده از پایگاه اینجرلیک در عملیات هوایی علیه داعش سخن گفته بود.
نظرات بینندگان