arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴

اصابت دو خمپاره به مرکز دمشق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری «سانا»ی سوریه اعلام کرد بر اثر اصابت دو خمپاره به بازار حمیدیه در مرکز دمشق یک نفر کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس اعلام کرد :« تروریستها دو خمپاره به خیابان طارق بن زیاد در منطقه الحریقه در دمشق شلیک کردند که بر اثر آن یک نفر شهید شد و سی نفر دیگر زخمی شدند و به ساختمانهای اطراف نیز خساراتی وارد شد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در شرق شهر درعا در جنوب سوریه هشت نفر کشته شدند.
وی افزود :« بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در منطقه الجیزه در شرق شهر درعا که در کنترل مخالفان قرار دارد هشت نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.»

از زمانی که دمشق نیز در تابستان 2012 به دایره مناطق ناآرام وارد شده است تقریبا همه روزه خمپاره به چند محله این شهر اصابت می کند که تاکنون کشته شدن دهها غیرنظامی و زخمی شدن شماری دیگر را به دنبال داشته است.

سازمان «دیده بان حقوق بشر» هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد گروههای مخالف سوریه حملات بی هدفی را که غیرنظامیان را مورد اصابت قرار می دهد اجرا می کند که نقض قوانین جنگی به شمار می آید.
نظرات بینندگان