arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴

مذاکرات لوزان قیمت نفت را کاهش داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 خبرگزاري رويترز اعلام کرد، قيمت نفت روز سه شنبه در بازارهاي جهاني به کاهش خود ادامه داد، زيرا ايران و 6 قدرت جهاني به سرعت مذاکرات براي رسيدن به يک توافق اوليه افزوده اند، توافقي که مي تواند به لغو تحريم ها منجر شده و اجازه صادرات بيشتر نفت را به ايران بدهد.

به گزارش رويترز، با نزديک شدن ضرب الاجل مذاکرات هسته اي ايران که کمتر از 24 ساعت به پايان آن باقي است، آمريکا، بريتانيا، فرانسه، آلمان، روسيه و چين در تلاش هستند تا راه حلي براي پايان دادن به مناقشه هسته اي تهران پيدا کنند. هدف اين مذاکرات اين است که در مقابل محدود سازي فعاليت هاي هسته اي ايران، تحريم هاي بين المللي عليه اين کشور لغو گردد.

مقامات معتقدند، هنوز احتمال شکست اين دوره از مذاکرات که هدف آن زمينه سازي براي توافق نهايي در پايان ماه ژوئن است، وجود دارد. مواردي که مي تواند به شکست مذاکرات بيانجامد، اختلاف بر سر تحقيقات غني سازي و سرعت برداشته شدن تحريم ها است.

تحليلگران بانک استراليا و نيوزيلند در يادداشتي اعلام کردند، ايران به ميزان قابل توجهي نفت خام ذخيره کرده است و مي تواند بلافاصله پس از لغو تحريم ها، صادرات نفت خود را افزايش دهد.

نهادهاي درگير در صادرات نفت مي گويند، به دليل تحريم هاي غرب که مانع فروش نفت شده، ايران دست کم 30 ميليون بشکه نفت خام در تانکرهاي بزرگ نفتي خود ذخيره دارد.

قيمت نفت برنت درياي شمال در ساعت 02:44 روز سه شنبه به وقت گرينويچ در بازار لندن 35 سنت کاهش يافت و به 55.94 دلار در هر بشکه رسيد. ديروز (دوشنبه) نيز قيمت نفت برنت 12 سنت کاهش داشت.

قيمت نفت خام آمريکا نيز که ديروز 19 سنت کاهش پيدا کرده بود، امروز در ساعت يادشده با 56 سنت کاهش به 48.12 دلار در هر بشکه رسيد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان