arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
در ادامه پیشروی ها در تکریت

هلاکت ۲۲ داعشی تکفیری در جنوب کرکوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع عراقی از ادامه پیشروی های نیروهای امنیتی و مردمی این کشور در تکریت مرکز استان صلاح الدین خبر دادند.

به گزارش تسنیم، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی موفقیت هایی در مرکز تکریت به دست آورده اند و بر ساختمان های دولتی در مرکز این شهر مسلط شده اند.

به گفته این منابع نیروهای عراقی پرچم عراق را بر فراز ساختمان استانداری صلاح الدین، اداره آموزش و پرورش و ساختمان بیمارستان تکریت و ساختمان دفاع شهری و زندان التسفیرات نصب کرده اند و مقادیر زیادی موشک و سلاح و بمب کشف کرده اند.

از سوی دیگر خزعل حامد عضو شورای استان صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی در حال پیشروی از سوی جنوب تکریت به سوی مرکز این شهر هستند و ده ها داعشی را به هلاکت رسانده اند.ساختمان های مرتفع در اطراف استانداری از سمت جنوب تحت سیطره نیروهای امنیتی است و نیروهای عراقی بر بالای این ساختمان های مستقر شده اند و در محورهای دیگر نیز پیشروی های گسترده ای صورت گرفته است.

وی افزود: نیروهای امنیتی ۷۰۰ متر تا ساختمان استانداری بیشتر فاصله ندارند و تروریست های داعش از بیم هدف قرار گرفتن از سوی تک تیراندازان عراقی در داخل این ساختمان مخفی شده اند.

سرلشکر رائد شاکر رئیس پلیس عراق نیز گفت: پرچم عراق بر بالای ساختمان استانداری صلاح الدین و اداره آموزش و پرورش نصب شده است و نیروهای امنیتی و مردمی در نزدیکی کاخ های صدام معدوم هستند.

این درحالی است که نیروهای عراقی قبلا پرچم این کشور را بر بالای بیمارستان تکریت و مراکز دولتی، مسجد جامع بزرگ تکریت و دانشکده پزشکی نصب کرده بودند و ۳۶ تروریست را به هلاکت رسانده بودند.

مشعان الجبوری نماینده استان صلاح الدین نیز بیان کرد: نیروهای امنیتی عراقی هم اکنون در حال نبرد سنگین در اطراف تکریت با حمایت هوایی هستند و نیروهای عراقی در همه محورها پیشروی کرده اند به ویژه محور جنوبی.در روز سه شنبه خبرهای خوشی درباره آزادسازی تکریت منتشر خواهد شد.

ساعت صفر برای آزاد سازی تکریت به زودی اعلام می شود

جعفر الحسینی سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: پس از اینکه جنگنده های ائتلاف بین المللی از عملیات کنار گذاشته شوند نیروهای مقاومت اسلامی عملیات را از سر خواهند گرفت.نشستی برای چگونگی عملیات پاکسازی تکریت برگزار شده است و ساعت صفر در زمان مناسب یعنی پس از اطمینان از مشارکت نداشتن ائتلاف بین المللی در عملیات اعلام خواهد شد.

خاطرنشان می شود که گردان های حزب الله از روز پنجشنبه در اعتراض به مشارکت جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا عملیات را به حال تعلیق درآورده اند.
وی افزود: گردان های حزب الله عراق از مناطق آزاد شده عقب نشینی نکرده اند بلکه مشارکت خود را در اعتراض به مشارکت جنگنده های ائتلاف به حال تعلیق درآورده اند.

یک منبع امنیتی عراقی بیان کرد: بر اثر حملات ائتلاف بین المللی به مراکز داعش در ناحیه الریاض در الحویجه در جنوب غربی کرکوک ۱۲ داعشی به هلاکت رسیدند و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند
نظرات بینندگان