arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴

ساخت و تکمیل ٥ سکوی دریایی جدید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با هدف تسریع در توسعه پارس جنوبی و افزایش100 میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور در سال جاری، ٥ سکوی دریایی جدید در فازهای ١٩ ، ٢٠ و ٢١ ساخته و تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا منوچهری مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، اظهار داشت: این شرکت با هدف بهره برداری زودتر از فازهای باقیمانده پارس جنوبی ساخت ٥ سکوی فازهای ١٩ و نیز ٢٠ و ٢١ را با شتاب خوبی در دست اقدام دارد.

وی افزود: ٢ سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ و نیز ٣ سکوی فاز ١٩ در محوطه خرمشهر در حال ساخت است و با برنامه ریزی های انجام شده یک سکوی فاز ١٩ و یک سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ امسال مورد بهره برداری قرار گرفته و نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیان اینکه خط لوله ٣٢ اینچ فازهای ٢٠ و ٢١ نیز به طول٢٤٠ کیلومتر بزودی تکمیل خواهد شد، گفت: در مسیر توسعه پارس جنوبی با تمام ظرفیت تلاش خواهیم کرد.

منوچهری ادامه داد: نصب و راه اندازی بخشی از تجهیزات فازهای مورد اشاره نیز با جدیت در حال انجام است و طبق برنامه ریزی های انجام شده در موعد مقرر امید است که نهایی شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، ادامه داد: یک سکوی فرآیندی و یک سکوی مسکونی را نیز امسال در میدان فروزان خواهیم ساخت و در سال آینده این سکوها نصب خواهند شد.

وزارت نفت با هدف تسریع در راه اندازی فازهای پارس جنوبی، توسعه فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 را در اولویت قرار داد و توانست بخش عمده آنها را در مدار تولید قرار دهد.

با تکمیل پنج فاز فوق، وزارت نفت به سراغ فازهای باقی مانده پارس جنوبی رفته و فازهای 19، 20 و21 را در اولویت بعدی قرار داده است.

قرار است با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی در سال 94، حدود 100 میلیون مترمعکب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شود.
نظرات بینندگان