arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

نگرانی بان‌کی‌مون از وخامت اوضاع در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی اهدای کمک به سوریه اوضاع در این کشور را بدترین بحران انسانی در این برهه زمانی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های بیگانه، وی گفت که از هر 5 نفر در سوریه 4 تن در فقر به سر می برند.

وی در سومین کنفرانس سالانه کمک به سوریه که سال جاری در کویت در حال برگزاری است، افزود: از هر 5 سوری 4 نفر در فقر و محرومیت زندگی می کنند و این کشور تقریبا 4 دهه از پیشرفت انسانی عقب افتاده است.

سازمان ملل در سال جاری خواستار اختصاص 8 میلیارد و 400 میلیون دلار برای کمک به سوریه شد که بزرگترین رقم درخواستی این سازمان برای یک کشور جنگ زده بود.

براساس اعلام سازمان ملل، مردم مستقر در خاک سوریه در سال 2015 به 2 میلیارد و 900 میلیون دلار و سوری های مقیم خارج از این کشور به 5 میلیارد و 500 میلیون دلار کمک مالی نیاز دارند.

در همین حال، دفتر هماهنگی های امور بشردوستانه سازمان ملل گزارش داده که بحران سوریه بزرگترین بحران در زمینه بی خانمانی در سراسر جهان را رقم زده و 12 میلیون و 200 هزار نفر که تقریبا نیمی از آنها کودک هستند، به طور مبرم نیاز به کمک دارند.

سازمان ملل در کنفرانس مزبور درخصوص اعطای کمکی به ارزش 507 میلیون دلار وعده داد و کویت نیز از اختصاص 500 میلیون دلار برای کمک به مردم سوریه خبر داد.

در کنفرانس سال گذشته کمک به سوریه، حدود 2 میلیارد و 400 میلیون دلار وعده کمک داده شد، اگرچه سازمان ملل رقمی معادل 6 میلیارد و 500 میلیون دلار را درخواست کرده بود.

حدود 78 کشور و 40 سازمان بین المللی کمک دهنده در کنفرانس سال جاری در کویت شرکت دارند.

این در حالی است که سوریه در تحریم اقتصادی و سیاسی کشورهای غربی است و تحرکات و حملات گروه تروریستی داعش در این کشور، فجایع زیادی را رقم زده است.

داعش در قلمرو اشغالی خود در عراق و سوریه اعلام خلافت کرده و به دلیل کشتن یا ربودن اقلیت های قومی و مذهبی و انتشار ویدئوهایی از اعدام گروگان های غربی و عربی، رسوای عالم شده است.

براساس آمار و ارقام سازمان ملل، جنگ داخلی در سوریه که وارد پنجمین سال خود شده، منجر به کشته شدن دستکم 220 هزار نفر و بی خانمانی 11 میلیون تن شده است.

تقریبا 4 میلیون نفر از بی خانمان های سوری مجبور به فرار به کشورهای دیگری چون لبنان، ترکیه، اردن، عراق و مصر شده اند.
نظرات بینندگان