arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

جان باختن کودکان عراقي از گرسنگي در محاصره داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کميسيون مهاجرت در پارلمان عراق ضمن اعلام خبر خودکشي زنان عراقي که فرزندان خود را در مناطق تحت محاصره داعش در اثر گرسنگي از دست داده اند، از سازمان هاي بين المللي خواست کمک هاي غذايي و بهداشتي خود را هرچه سريع تر به اين مناطق ارسال کنند.

خانم لقاء وردي در کنفرانس مطبوعاتي در پارلمان عراق گفت: خانواده هاي عراقي در استان الانبار اعم از ساکنان اصلي شهرها و خانواده هايي که در اين مناطق آواره شده اند، به دليل گرفتار شدن در حلقه محاصره داعش در معرض گرسنگي شديد قرار دارند.

وي خاطرنشان کرد: صدها مادر و کودک در چندين شهر استان الانبار تحت محاصره اند و نياز فوري به کمک هاي غذايي و دارويي دارند.

وردي افزود: در تماس با شهروندان و فعالان حقوق بشر براي ما محرز شده است که تعداد زيادي از کودکان در اثر گرسنگي و بيماري از دنيا رفته اند و تعدادي از مادران نيز به دليل ناتواني از تهيه شيرخشک و فراهم کردن غذا براي فرزندان دست به خودکشي زده اند.

نماينده پارلمان عراق خاطرنشان کرد: موارد مرگ و مير در ميان آوارگان در شهرهاي راوه، عانه و القائم به 48 مورد رسيده که در ميان آنها تعدادي کودک هستند و 78 مورد سوختگي به دليل استفاده از روش هاي ابتدايي در طبخ غذا در چادرهاي قابل اشتعال و 216 مورد بيماري پوستي نيز گزارش شده است.

عضو کميسيون مهاجرت از وزارت خانه هاي عراقي و سازمان هاي بين المللي خواست در رساندن کمک هاي غذايي و بهداشتي به مناطق تحت محاصره داعش شتاب کرده و به مسووليت خود براي حمايت از زنان و کودکان عمل کنند.

شوراي البغدادي در استان الانبار 21 مارس سال جاري اعلام کرد: صدها کودک به دليل کمبود شيرخشک و دارو بيمار شده اند و اعزام تيم پزشکي براي معالجه اين کودکان و تامين غذا براي آنها را خواستار شد.

شوراي استان الانبار نيز 20 فوريه سال جاري از رسيدن محموله کمک هاي غذايي و يک لشکر زرهي به پايگاه عين الاسد براي آزادسازي منطقه البغدادي و رفع محاصره از خانواده هايي که در مجتمع مسکوني گرفتار شده بودند، خبر داد.

منبع : العالم
نظرات بینندگان