arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
سی ان ان:

5+1 کار را به جان کری و اشتاین مایر سپردند / اوباما از امروز به بعد روزهای دشواری را در مقابل سنا تجربه خواهد کرد

کار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز برای ایستادن درمقابل سنا دشوارتر می شود که گفته اند اگر دستاوردی ملموس به دست نیاید، تحریمهایی علیه ایران اعمال خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سی ان ان نوشت: اگر در سوئیس توافق هسته ای نشود، کار اوباما سخت خواهد شد.

به گزارش «انتخاب»،  وزرای امورخارجه روسیه و فرانسه و چین از محل مذاکرات هسته ای رفته اند. آنها اعلام کرده اند اگر پیشرفتی حاصل شود برای بحثهای بیشتر احتمالا به سوئیس بازخواهند گشت. حالا کار به جان کری وزیر امورخارجه آمریکا و وزیر امورخارجه آلمان واگذار شده است که در اینجا حضور دارند. کاملا روشن است که مسائل کلیدی متعددی حل نشده باقی مانده است. حتی اگر بیانیه ای منتشر شود، به نظر نمی رسد امروز این مسائل کلیدی حل و فصل شود. احتمالا بیانیه ای کلی درباره توافق های قبلی منتشر خواهد شد. اما این کار سبب می شود روند مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی در ماه ژوئن بسیار دشوارتر شود.

کار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز برای ایستادن درمقابل سنا دشوارتر می شود که گفته اند اگر دستاوردی ملموس به دست نیاید، تحریمهایی علیه ایران اعمال خواهند کرد. برنامه تحقیق و توسعه ایران و زمان از سرگرفته شدن این برنامه، برداشته شدن تحریمهای سازمان ملل متحد و سرعت انجام شدن این کار ازجمله موارد اختلاف باقی مانده است. مسائل حل نشده ای هم درباره برنامه غنی سازی اورانیوم ایران وجود دارد که حل نشده باقی مانده است. پیشرفتهای زیادی حاصل شده است.

توافق هایی هم حاصل شده است اما همچنان اختلافها درباره این مسائل به قوت خود باقی است. باید توجه داشت بارها و بارها گفته شده است تا درباره همه مسائل توافق نشود درباره هیچ موضوعی توافق نخواهد بود. این وضع به منزله کنار هم قراردادن تکه های مختلف یک پازل است که برخی از تکه های آن با تکه های دیگر تناسب ندارد. باتوجه به پیچیدگی های فنی مطرح در این روند، کار بسیار دشوار است.
نظرات بینندگان