arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

نتانياهو:‌ دوستي آمريکا و اسراييل قوي تر شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت دوستی آمریکا و اسراییل قویتر شده است.

به گزارش رویترز لایو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در کنفرانس خبری مشترک با جان بینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت من از هر دو حزب اصلی آمریکا و هر دو مجلس کنگره از پذیرایی گرمی که از من در پایتخت آمریکا کردید تشکر می کنم.

امروز افتخار بزرگی برای من است که از هیئت کنگره در بیت المقدس پایتخت اسراییل که طی سه هزار سال اخیر پایتخت یهودیان بوده است میزبانی کنم. این سفر تاییدی بر پیوند تاریخی میان دو ملت و دو دموکراسی است. پیوندی که میان مردم آمریکا و اسراییل وجود دارد براساس ارزشهای مشترک تعهد به آزادی و حقوق برابر برای همه و این شراکت ارزشها به علت منافع مشترک تقویت شده است.

این شراکت منافع و ارزشها در حال حاضر بیش از پیش مشخص و محرز ضده است، در زمانی که خاورمیانه به شدت درگیر معضل افراط گرایی ضد غربی و ضد دموکراتیک شده است. تروریست ها وحشیانه اسرای خود را در مقابل دوربین ها سر می برند، عده ای دیگر مردم خود را وادار به شعار مرگ بر آمریکا می کنند و همزمان در حال ساخت موشک های قاره پیمای بالستیک هستند که تا آمریکا برد دارد.

 در این منطقه پرتنش و بی ثبات جایی که کشورها در حال انفجار از داخل و افراط گرایی و تعصب در حال انفجار از بیرون است، یک مسئله پابرجا مانده است، و آن دوستی و ائتلاف و شراکت ما است. این مسئله موجب شده است که هر دوی ما قدرتمندتر و امن تر باشیم و این لنگر و وزنه ای برای امید های مشترک ما برای صلح و ثبات در منطقه است.

اجازه دهید از فرصت این دیدار برای تصریح دوباره مسئله ای که پیش از این نیز گفته ام استفاده کنم چرا که این مسئله باید دوباره و دوباره گفته شود. مردم اسراییل می دانند که دوستی بهتر از آمریکا در جهان ندارند و مردم آمریکا نیز باید بدانند که دوستی بهتر از اسراییل در جهان ندارند.
نظرات بینندگان