arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

ادامه جلوگيري از ورود کمک‌هاي انسان دوستانه به يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علي‌رغم اينکه بيمارستان‌هاي يمن با کمبود شديد تجهيزات پزشکي و دارو مواجه هستند، ائتلاف عربي به سرکردگي سعودي بار ديگر مانع از ورود هواپيماي حامل کمک‌هاي بشر دوستانه به يمن شد.

علي‌رغم اينکه بيمارستان‌هاي يمن با کمبود شديد تجهيزات پزشکي و دارو مواجه هستند، ائتلاف عربي به سرکردگي سعودي همچنان مانع از ورود کمک‌هاي بشر دوستانه به يمن مي‌شود.

خبرنگار الميادين از يمن گزارش داد که ائتلاف سعودي عربي اين‌بار مانع ورود يک هواپيماي صليب سرخ به يمن شده است.

وي افزود: اين هواپيماي صليب سرخ حامل کمک‌هاي پزشکي بود.
پيش از اين «احمد عسيري» سخنگوي ائتلاف متشکل از چند رژيم عربي به‌ سرکردگي عربستان عليه يمن گفته بود که ما خودروهاي امداد‌رساني و حامل آذوقه را در يمن هدف قرار داديم و اين حملات در مناطق مختلفي از اين کشور صورت گرفته است.

عربستان از بامداد ششم فروردين، پس از شکست تمام طرح‌ها و سياست‌هايش در يمن، به گزينه نظامي روي آورد و مناطق مختلف يمن را آماج حملات هوايي خود قرار داد، برخي کشورهايي که از نظر اقتصادي به کمک‌هاي عربستان نيازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به يمن همراه شده‌اند.

بحرين، قطر، کويت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهايي هستند که به جنگ عليه يمن به عربستان پيوسته‌اند. اين در حالي است که پاکستان نيز از آمادگي خود براي مشارکت در اين جنگ خبر داده و ترکيه نيز اعلام کرده که در حال بررسي شرکت در عمليات نظامي موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به يمن ده‌ها تن از شهروندان يمني که بين آنها شمار زيادي زن و کودک ديده مي‌شوند، به شهادت رسيده يا زخمي شده‌اند.

بر اساس گزارش‌هاي رسانه‌اي از ابتداي حملات عربستان به يمن تاکنون بيش از 100 تن شهيد و 350 نفر نيز زخمي شدند.

منابع سازمان ملل نيز اعلام کرده‌اند که از ابتداي حملات سعودي به يمن تاکنون 62 کودک به شهادت رسيده‌اند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان