arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

اولين گام دولت براي بيکاران در سال ۹۴/ رونمايي از سامانه ملي اشتغال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير کار از اجراي طرح مسکن اجتماعي در سال جاري خبر داد و گفت: سامانه ملي مشاغل ايران با هدف معرفي مشاغل و مشاوره هاي شغلي راه اندازي شد.

علي ربيعي از راه اندازي اولين «سامانه ملي مشاغل ايران» در سال ۹۴ با هدف معرفي مشاغل، مشاوره هاي شغلي و حرفه ايي و تدوين فرهنگ ملي مشاغل کشور و در جهت کمک به کارجويان، کارفرمايان، کارآفرينان و برنامه ريزان نظام اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي خبر داد.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بررسي عملکرد اين وزارتخانه در سال گذشته افزود: با نگاهي به عملکرد سال گذشته وضعيت اين وزارتخانه در ارائه خدمات به ويژه در حوزه رفاهي و بيمه اي از گذشته بهتر است.وي تصريح کرد: بر اساس يک سنجش علمي انجام شده از منظر افکار عمومي، امروز مردم معتقدند که اين وزارتخانه با زندگي روزمره آنان در ارتباط است و رضايت نسبي از مجموعه خدمات وجود دارد.

ربيعي به ديگر اقدامات انجام شده از سوي وزارت کار در حوزه هاي مختلف پرداخت و گفت: در حوزه بهزيستي شاهد تحولات خوبي بوديم، در حوزه بيمه ها نيز ۸ ميليون نفر بيمه شدند و ما توانستيم اين کار بزرگ را با کمک شما به سرانجام برسانيم. همچنين در حوزه تامين اجتماعي نيز اکنون داراي بيش از ۴ بيمارستان مشابه بيمارستان ميلاد هستيم و عمليات اجرايي ساخت ۸ بيمارستان نيز آغاز شده است.

ربيعي خاطر نشان کرد: در حوزه مبارزه با فقر غذايي نيز معاونت رفاه توانست در شيوه توزيع تحول بنيادين ايجاد کند و با شناسايي دقيق افراد مشمول در مراحل مختلف، قريب به ۳۰ ميليون نفر تحت پوشش سبد حمايت غذايي قرار گرفتند و ادعا مي کنيم امروز در مبازره با فقر غذايي و فقر درمان بسيار موفق عمل کرده ايم.وزير کار تصريح کرد: هدفدار بودن برنامه ها و حرکت بدون تنش و مجموعه عوامل ياد شده اعتماد لازم را در اجراي برنامه ها موجب شد به نحوي که موضوع شناسايي افراد مشمول در اجراي هدفمند هدفمندي يارانه ها نيز به اين وزارتخانه واگذار شده است.

وي در ادامه به اولويت هاي وزارتخانه در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ دو طرح بزرگ را دنبال خواهيم کرد که رونمايي از طرح مسکن اجتماعي از جمله آنها است. همچنين اجراي بيمه هاي اجتماعي فراگير در سطوح مختلف را هم در سال پيش رو به مرحله اجرا خواهيم رساند که هر يک از افراد جامعه با سطوح مختلف درآمدي بتوانند از مزاياي بيمه هاي اجتماعي بهره مند شوند.

ربيعي به ديگر ابعاد اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در حوزه روابط کار پرداخت و گفت: در حوزه روابط کار خوشبختانه تعداد تشکل ها هم افزايش يافت و در تعيين حداقل مزد نيز در دو سال گذشته شاهد افزايش آن بوديم و اين موضوع باعث شد که تشکل ها در اين خصوص ابراز رضايت داشته باشند.وزير کار به علل اعتماد شرکاي اجتماعي به اين وزارتخانه اشاره کرد و بيان داشت: با رعايت اصل بي طرفي امروز شرکاي اجتماعي به ما اعتماد کامل دارند و اين فرآيند در تعيين مزد سال ۹۴ به منصه ظهور رسيد.

وي در خصوص حوزه توسعه کارآفريني و اشتغال و اينکه شعار اشتغال بزرگ، بنگاه کوچک يکي از راهبردهاي وزارت تعاون، کار و رفاه بود و خوشبختانه مقام معظم رهبري نيز در فرمايشات نوروزي خود به اين مسئله اهتمام جدي کردند که وظيفه ما را در توسعه اشتغال سنگين تر مي کند يادآور شد: در بخش اشتغال خرد به طرح هاي خوبي رسيده ايم و اجراي اين طرح ها در بخش هاي کوچک و خُرد مي تواند آنان را متحول کند در همين رابطه نيز مي توان به بحث صنعت کفش در اين زمينه اشاره کرد و طرح تکاپو نيز که در استان ها اجرا مي شود همراه با طرح آموزش سيار فني و حرفه اي در نقاط مختلف مي تواند نقطه عزيمت خوبي براي توسعه مشاغل کوچک باشد و اين برنامه در سال ۹۴ با اعتباري که از محل هدفمندي يارانه ها براي اشتغال در نظر گرفته شده پيگيري خواهد شد.

وزير کار ادامه داد: علاوه بر اين، در سال جديد با راه اندازي اولين "سامانه ملي مشاغل ايران" که به منظور معرفي مشاغل، مشاوره هاي شغلي و حرفه ايي و تدوين فرهنگ ملي مشاغل کشور در جهت کمک به کارجويان، کارفرمايان، کارآفرينان و برنامه ريزان نظام اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي، است گام هاي ديگري در مسير توسعه اشتغال برداشته خواهد شد.ربيعي هم افزايي بين مجموعه هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اجراي موفق برنامه ها را خاطر نشان کرد و گفت: با هم افزايي ايجاد شده بين مجموعه هاي وزارتخانه مثل اجراي برنامه هاي مشترک ميان بهزيستي و فني و حرفه اي و ساير موسسات وابسته و نيز فهم مشترک از موضوعات برنامه ها به سرعت اجرايي شد.

وي در خصوص اجراي برنامه هاي راهبردي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در حوزه تعاون نيز گفت: به منظور توسعه کشور از طريق بخش تعاون مستلزم نگاهي نو به ظرفيت ها و قابليت هاي بخش تعاوني و اتخاذ روش‌هاي نوگرايانه براي استفاده از اين شبکه عظيم اقتصادي - اجتماعي کشور در مسير ساماندهي بسياري از معضلات کشور به‌ خصوص در حوزه ايجاد اشتغال و سياست گذاري هاي اجتماعي هستيم.

 بر همين اساس دستيابي به اين اهداف از طريق ۷ راهبرد اساسي که در غالب طرح تحول بخش تعاوني تدوين شده، دنبال خواهد شد.وزير کار با اشاره به نام گذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري که همدلي و همزباني است يادآور شد: مفاهيمي که که امسال به موقع و مناسب انتخاب شده، نيازمند اين است که در مسائل اخلاقي و انساني نيز داراي يک نگاه باشيم. وي نهاد خانواده را اولين کانون همدلي و همفکري دانست و افزود: بايد از محيط خانواده همدلي، همفکري و همزباني شروع شده تا اين همدلي به محيط کار که گروه ثانويه است تسري يابد.

منبع : خبرآنلاين
نظرات بینندگان