arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

تیموریان: با رفتن کروش، کِشتی تیم ملی غرق می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است با رفتن کارلوس کروش پرتغالی شرایط این تیم بدتر می‌شود.

به گزارش تسنیم، آندرانیک تیموریان در گفت‌و‌گو با بخش ورزشی روزنامه «آفتون‌بلدت» چاپ استکلهم سوئد در پاسخ به این پرسش که « چقدر حقیقت دارد در زمان حضور تیم ملی ایران در استکهلم محدودیت‌های سختی برای بازیکنان این تیم از جمله ممنوعیت عکس گرفتن با هواداران زن وضع شده بود؟» گفت: اصلاً این موضوع صحت ندارد.

 ما با هر کسی که بخواهیم، هر زمان و هر طور که بخواهیم می‌توانیم عکس بیندازیم. تمرینات خوبی در اینجا داشتیم، به لحاظ غذایی و هتل هم شرایط خوبی داشتیم و هر برنامه تلویزیونی را هم که می‌خواستیم تماشا کردیم. ما حتی در استکهلم قدم زدیم ولی در کل برای تفریح به اینجا نیامده بودیم و برای انجام بازی با تیم ملی سوئد در اینجا حضور پیدا کردیم.

وی این پرسش را که «پس چرا شایعه شده که شما حق عکس گرفتن با هواداران زن را نداشتید؟» اینگونه پاسخ داد: برخی در تلاش هستند تصاویری از ما در هتل به ثبت برسانند و نشان دهند که دست و پای ما در اینجا کاملاً بسته است و حق انجام کاری را نداریم. به نظر من دیدگاهی که شما نسبت به ایران دارید اشتباه است و درست مثل این است که شما در سوئد 10 سال بوده برق نداشته‌اید و از اوضاع داخل ایران بی‌‌اطلاع هستید.

روزنامه‌نگار سوئدی با قطع حرف آندو از او پرسید «منظورت چیست؟» که وی عنوان کرد: برای مثال به لحاظ مذهبی در ایران ما به تمامی ادیان احترام می‌گذاریم. آیا تمامی افرادی که در سوئد زندگی می‌کنند سوئدی هستند؟ معلوم است که خیر، در میان شما هم افرادی از ملیت‌های مختلف از جمله یونانی، کلمبیایی و مسلمانان هم هستند.

تیوریان در پاسخ به این پرسش که «خود شما مسیحی هستید و با توجه به اینکه ریشه‌ای ارمنی دارید چه احساسی دارید از اینکه برای تیم ملی ایران بازی می‌کنید؟» گفت: درست است که من ریشه‌ای ارمنی دارم ولی گذرنامه‌ای ایرانی دارم و در ایران متولد شده‌ام. از بازی در تیم ملی ایران هم احساس غرور می‌کنم. همچنین با بازی در تیم ملی می‌توانم وجهه ارمنی‌ها را در ایران بهتر جلوه دهم. بازی برای تیم ملی کشورم برای من تاریخی و رضایت‌بخش است.

هافبک 32 ساله تیم ملی کشورمان در خصوص پتانسیلش برای کاپیتانی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بله، من این تجربه را در بازی دوستانه برابر عراق داشتم. در آن بازی من کاپیتان تیم بودم تا اینکه جواد نکونام به جای کریم انصاری‌فرد به بازی آمد و بعد از رد و بدل شدن حرف‌هایی بین ما، او به من گفت که زمان زیادی از بازی نمانده و بازوبند پیش تو بماند بهتر است. بستن بازوبند کاپیتانی خیلی برایم مهم نیست و مهم بازی برای تیم ملی کشورم است.

تیموریان این پرسش را هم که «در سال 2006 گفتید که به طور مدام در ایران به کلیسا می‌روید. آیا فردی مذهبی هستید؟» اینطور پاسخ داد: بله من به دینم باور دارم و کتاب مقدس‌مان را هم مطالعه می‌کنم و در کنارش به دین هم‌بازی‌های مسلمانم احترام می‌گذارم و این چیز عجیبی نیست. پس از جام جهانی 1978 من نخستین مسیحی تیم ملی فوتبال ایران هستم و از این بابت که به عنوان یک مسیحی می‌توانم در تیمی مسلمان بازی کنم، خوشحالم.

تیموریان در خصوص اینکه بازی با سوئد در واقع آخرین حضور کارلوس كروش روی نیمکت تیم ملی ایران بود، گفت: همه ما از این موضوع مطلع و بابتش متأسفیم. كروش به تیم شخصیت داد. 12 سال از حضور من در تیم ملی ایران می‌گذرد و می‌توانم بگویم که با رفتن كروش کِشتی تیم ملی غرق می‌شود و همه چیز از هم پاشیده می‌شود.

هافبک تراکتورسازی تبریز در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل اظهار داشت: متأسفانه پیش از شروع جام جهانی 2014 مسبقات دوستانه زیادی نداشتیم ولی با تمرینات و تاکتیک‌هایی که كروش برای‌مان ترتیب داد خودمان را به سطح بالایی رساندیم و توانایی رقابت با تیم‌های بزرگ را پیدا کردیم. ما به جهانیان نشان دادیم که در صورت نیاز می‌توانیم حتی به مدت 120 دقیقه به لحاظ تاکتیکی و فیزیکی بازی کنیم. در بازی مقابل آرژانتین مسی بود که تفاوت دو تیم را رقم زد و کاری از دست‌مان ساخته نبود.

تیموریان به این پرسش که «بین لیونل مسی و زلاتان ابراهیموویچ کدام یک بهتر هستند؟» اینگونه پاسخ داد: زلاتان در برخی جنبه‌ها نسبت به مسی برتری‌هایی دارد و برعکس آن نیز در مورد مسی صادق است. هیچ بازیکنی در دنیا وجود ندارد که از تمامی جنبه‌ها کامل باشد.
روزنامه‌نگار سوئدی عنوان کرد که از نظر او ابراهیموویچ بهتر از مسی است که تیموریان هم در پاسخش گفت به خاطر اینکه تو سوئدی هستی این حرف را می‌زنی.
هافبک 32 ساله تیم ملی در پایان خاطرنشان کرد: راه رسیدن به تیم ملی برای من دشوار نبود چون خدا کنارم بود.
نظرات بینندگان