arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۴

افغانستان از جنگ عربستان در يمن حمايت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت افغانستان از ايجاد ائتلاف نظامي عربستان سعودي در مقابله با حوثي‌هاي يمن، اعلام حمايت کرده است.

افغانستان تاکيد کرده که با «تمام نيرو» در کنار عربستان سعودي ايستادگي مي‌‌کند.

براساس اعلاميه‌اي که توسط دفتر رياست جمهوري منتشر شده، اين تصميم پس از مشورت با علما، روحانيون و رهبران سياسي و جهادي در جلسه شوراي امنيت ملي اتخاذ شده است.

در اعلاميه دفتر رياست جمهوري آمده است: دولت و مردم مسلمان افغانستان روابط عميق تاريخي و ديني با کشور عربستان سعودي داشته و دفاع از سرزمين مقدس حرمين شريفين را دين هر مسلمان مي‌دانند. از همين رو، در دفاع از سرزمين مقدس حرمين شريفين با تمام نيرو در کنار دولت و مردم برادر و مسلمان کشور عربستان سعودي، در صورت بروز هر نوع تهديد قرار دارد.

همچنين در اين اعلاميه آمده است: دولت جمهوري اسلامي افغانستان به اصل مردم سالاري و مشروعيت نظام قانوني در يمن باور داشته و از حکومت قانوني آن حمايت مي‌نمايد.

با اين‌حال، دولت افغانستان تاکيد کرده اين کشور با درک تجارب تلخ و ناگوار از عواقب جنگ و ناامني، طرفدار راه حل صلح‌آميز بحران در يمن است و از تمامي کشورهاي اسلامي و رهبران شان مي‌خواهد که به همکاري سازمان کنفرانس اسلامي و سازمان ملل متحد در اين راستا تلاش نمايند.

انتشار اين اعلاميه از سوي دفتر رياست جمهوري در حالي انجام شد که اشرف‌غني رييس جمهور افغانستان دو شب قبل نيز با پادشاه عربستان سعودي گفت‌‌وگوي تلفني داشته بود و احتمالا اعلام موضع‌گيري افغانستان در قبال يمن، يکي از موضوعات مورد بحث آقاي غني با پادشاه عربستان سعودي بوده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان