arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۴

حرکت تانک های سعودی به سوی مرزهای یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فعالان سعودی و یمنی با پخش یک نوار ویدیوئی در شبکه اینترنت، از نقل و انتقال نیروهای سعودی در مرزهای یمن و تدارک ریاض برای آغاز حمله زمینی به این کشور همسایه خبر داده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیمن السعید، تصاویر پخش شده در این نوار ویدیویی، ستونی از تانک های سعودی را نشان می دهد که به سوی مرزهای یمن در منطقه مرزی جازان برای آغاز جنگ زمینی در حال حرکت هستند.

جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشده است.

عربستان سعودی به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و ادعای حمایت از مردم در مقابل کسانی که آن ها را کودتاچیان توصیف کرد، از پنجشنبه گذشته دست به تجاوز نظامی به یمن زد اما حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز چهارشنبه صنعا نشان داد که هیچیک از ادعاهای عربستان صحت ندارد و این کشور به دلیل اینکه نفوذ خود را در یمن از دست داده است، سعی می کند یمن را به آتش و آشوب بکشاند.

در پی تجاوز هواپیماهای سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن، شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان جان باختند.

در این حملات گسترده، هواپیماهای 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.

گروه های مختلف یمنی پیش از این برای مقابله با متجاوزان اعلام جهاد کرده و از مردم خواسته بودند برای مقابله با متجاوزان اسلحه به دست گیرند.
نظرات بینندگان