arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۷۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

در برنامه نود چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین برنامه نود در سال 94 با رای 82 درصدی مردم مبنی بر به صلاح نبودن تغییرات در کادر فنی تیم ملی همراه بود.

نخستین برنامه نود در سال 94 بیشتر به مسائل مربوط به تیم ملی اختصاص داشت.

* برانکو ایوانکوویچ

اولین آیتم این برنامه پخش مصاحبه ای از برانکو ایوانکوویچ بود. سرمربی جدید پرسپولیس در اظهاراتی و در پاسخ به این سوال که چه احساسی از حضور در پرسپولیس دارد، گفت: من خوشحالم از اینکه قرار است به ایران برگردم و باید تلاش کنیم تا هواداران پرسپولیس را خوشحال کنیم. ما باید تلاش کنیم تا از فصل بعد لذت ببریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا قولی به هواداران پرسپولیس می‌دهد یا نه، گفت: باید سخت کار کنیم و انتظار نتایج خوب را هم داریم.

سرمربی جدید پرسپولیس در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا در مقابل النصر روی نیمکت سرخ پوشان می نشیند یا نه، بیان کرد: ان‌شاءالله.

* علی کفاشیان

در ابتدای این برنامه علی کفاشیان به عنوان مهمان حضور داشت. او در ابتدای اظهاراتش و در پاسخ به سوالی درباره ماندن یا رفتن کی روش گفت: بحث مطرح شده برای تغییر کی روش از سوی فدراسیون مطرح نشده است. فدراسیون از کی روش راضی است. ما با او قرارداد 4 ساله منعقد کرده ایم و اگر بگوییم که برود، باید یکسال غرامت به او بدهیم. ما بعد از جام ملت ها هم باز حکم به ادامه کار با او دادیم. منتها آقای کی روش قبل از جام ملت ها چند گله از مشکلاتش در ایران مطرح کرد. بعد از جام ملت ها اعلام کرد که کار کردن سخت است و جلسات متعددی با او داشتیم و او گفت که رفتارها با او توهین آمیز است. ما گفتیم که باید بماند و از او خواستیم برای مسابقات شیلی و سوئد برود و برگردد. ایشان از ممنوع الخروجی در فرودگاه هم دلخور شد ولی به او گفتیم که از کارش راضی هستیم.

او افزود: کی روش تمایل به جدایی دارد و می خواهد با دریافت حقوق این چند ماه اخیرش از ایران برود و قرار است در هیات رئیسه این درخواست مطرح شود. ما بارها به او گفته ایم که ما در یک کشتی هستیم و اگر قرار باشد به مقصد برسیم، با هم می رسیم. ما تضمین نمی کنیم که شرایط ایده آل شود، ما تلاش داریم که شرایطی ایجاد کنیم که با حمایت از کی روش بار دیگر راهی جام جهانی شویم. من واقعا نمی توانم بگویم که چرا او می خواهد برود و شاید این مسئله دو سه ماه دیگر روشن شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که جلسه او و اسدی با کی روش به جدایی سرمربی تیم ملی منتهی شده است، بیان کرد: من شخصا در آن جلسه بودم. قبل از اینکه این جلسه هم برگزار شود کی روش گلایه هایی داشت. در آن جلسه هم اسدی اظهارات و نظرات شخصی اش را ارائه داد. به هرحال هر کس عقیده ای دارد و انتقاد ذاتا بد نیست. بطور کلی مسئولیت کار با من است و دیالوگ های چند سال پیش نمی‌تواند منجر به رفتن او در زمان فعلی شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد که اسدی انتخاب او نبوده است، گفت: بله، او به ما معرفی شد اما از او راضی هستیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد که افرادی مثل بهروان و آیت اللهی و ... را برای ماندنش در فدراسیون قربانی کرده و الان هم او می خواهد با قربانی کردن اسدی یا وزارت ورزش درباره کی روش تصمیم بگیرد به این معنا که اگر کی روش بماند آن را به نام خودش ثبت کند و اگر او در ایران نماند، این مسئله را به گردن اسدی یا وزارت ورزش بیندازد، گفت: من هیچگاه این نگرش را نداشته ام. تغییر، ارتباطی به ماندن من ندارد. بعضی اوقات تغییرات مثبت است. هیات رئیسه فدراسیون از کی روش راضی است اما کی روش خواسته هایی دارد. او از نظم خاصی برخوردار است. به نظرم اگر بگوییم اسدی باعث این جدایی است، صحیح نیست. وزارت ورزش هم موافق حضور کی روش در ایران است.

وی افزود: کی روش باید توجه داشته باشد که قرارداد 4 ساله دارد و شاید فردا من نباشم و او باید کار خودش را بکند. من فکر می کنم مسائل فراتر از بحث قربانی کردن و این چیزها است. ما بازهم به کی روش گفته ایم که اگر می خواهد حاضر هستیم با او بار دیگر مذاکره کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: کی روش درحال حاضر با یک ماه و نیم قبلش متفاوت شده است. نمی دانم که او وقتی به مرخصی رفت چه شد که انقدر نظرش عوض شد! ما دوستی خوبی با هم داشتیم و از او خواسته ایم بخاطر مردم بازهم با ما کارش را ادامه دهد. من مطمئنم هیات رئیسه حامی اوست.

وی درباره خداحافظی نکونام از تیم ملی بیان کرد: ما کناره گیری جواد نکونام را قبول نکرده ایم و امیدواریم بازهم در کنار ما باشد.

کفاشیان در ادامه با تمجید از نکونام افزود: من مطمئنم که صحبت کردن نکونام با کی روش موثر است. آنچه من به کی روش گفتم این بود که ما باهم هستیم و با هم کار می کنیم. من به او گفتم که قرارداد او قراردادی محکم است و حتی اگر من نباشم این قرارداد پابرجاست. به نظرم بهتر است خیلی از این سوالات از کی روش پرسیده شود. قطعا به نفع ما نیست که کی روش در این مقطع از تیم ملی برود. الان دنیا ما را به عنوان یکی از بهترین های آسیا می شناسد و با ادامه این روند وضعیت بهتر می شود. ما به کار کی روش اعتقاد داریم و تلاش می کنیم او را در تیم نگاه داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه ای که اسدی و کی روش بوده اند، اتهام دلالی به کی روش زده شده است، گفت: نه به هیچ وجه اینگونه نیست.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد کی روش در ایران بماند، گفت: ما تلاش می کنیم او بماند و اگر او فقط دلخور است، تلاشمان روی نگه داشتن اوست. مگر اینکه او تمایلی به ماندن در تیم نداشته باشد و قولی به جایی داده باشد که بخواهد به آنجا برود.

* جواد نکونام

در بخشی از برنامه نود، جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی روی خط آمد و در پاسخ به سوالی درباره خداحافظی اش از تیم ملی بیان کرد: واقعا درمورد خداحافظی ام ناگهانی تصمیم گرفتم و به خودم گفتم بهتر است دیگر بازی نکنم. احساس کردم که بهتر است این اتفاق بیفتد. آمدن و رفتن من از تیم ملی کاملا ناگهانی بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا از فدراسیونی ها توقعی نداشت که درباره خداحافظی اش واکنشی داشته باشند، گفت: چون کسی خبر نداشت برای خداحافظی من اتفاقی نیفتاد. البته من توقعی نداشتم و ندارم. این را هم بگویم که کی روش به من گفت اگر می خواهی خداحافظی کنی بگو تا با سوئدی ها صحبت کنم تا مراسم کوچکی برایت بگیرند اما گفتم که ترجیح می دهم در سکوت خداحافظی کنم.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به مشکلات تیم ملی بیان کرد: واقعا تیم ملی خیلی غریب بود و با وجود کمک های کفاشیان ما هیچوقت امکانات لازم را نداشتیم. متاسفانه اختلاف سلیقه های زیادی در مورد تیم ملی وجود داشت که آخرین آن در مورد تیم ملی بزرگسالان و امید بود. این اختلافات به فوتبال ما لطمه زد.

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا می تواند یکی از نمونه هایش برای مشکلات تیم ملی را بازگو کند، گفت: آنقدر در مورد لباس صحبت شد که دیگر نمی خواهم صحبتی کنم. یکی از دلایل کیفیت پایین لیگ ایران، کیفیت توپ های این لیگ است. من وقتی در استقلال بودم، واقعا با این توپ ها مشکل داشتم. بازیکنان تیم ملی بابت مصاف با شیلی توقع پاداش داشتند اما این اتفاق نیافتاد. البته بازی خوب کردن وظیفه ما بوده و از این جهت بحثی وجود ندارد. البته آقایان کفاشیان و نبی خیلی برای تیم ملی زحمت کشیدند اما من صحبتی شنیده ام که بازیکنان را ناراحت کرده است. ظاهرا یکی از مسئولین گفته که نتایج تیم ملی نسبت به زمان برانکو ضعیف تر بوده است.

او در ادامه صحبت هایش به مواردی کمتر اشاره شده در فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: شاید باورتان نشود اما به من قبل از بازی با قطر (مقدماتی جام جهانی) گفتند که کی روش بازی را به قطری ها فروخته است. آن زمان ما در امارات تمرین می کردیم و همان جا هم به کفاشیان گفتم که خیلی ها نمی خواهند تیم ملی به جام جهانی برود. ما چه چیزی بالاتر از خوشحالی مردم می خواهیم؟ متاسفانه عده ای گفته اند که بازیکنان باید از کی روش حمایت کنند. مگر کسی دیگر سرمربی تیم ملی شود، دژاگه و تیموریان را بازی نمی دهد؟ کسی نمی تواند به بازیکنان بگوید به نفع کی روش صحبت کنید. مردم به این تیم ملی افتخار می کنند و باید به این توجه کنیم. خود آقای کفاشیان می داند که از داخل فدراسیون عده ای به ما ضربه می زدند. فوتبالمان را به عقب نبریم، یک زمان برانکو و دادگان را برداشتند و یکبار دیگر این کار را نکنیم. تنها در صورتی به عقب نمی رویم که یک مربی بزرگ تر از کی روش بیاوریم که این مسئله هم نیاز به گذر زمان دارد. آقای کفاشیان نگذارید کسی جای شما تصمیم بگیرد.

کاپیتان سابق تیم ملی در ادامه اظهاراتش با قاطعیت از علاقه کی روش به ماندن در فوتبال ایران صحبت کرد و افزود: کی روش دوست دارد در ایران بماند چون او با این تیم ملی رشد کرده است. متاسفانه هر دفعه یک سری از افراد صحبت هایی می کنند که مشکل ایجاد می شود اما اگر کفاشیان صحبت کند، مشکل حل می شود. اگر واقعا هیات رئیسه به کی روش اعتماد دارد، کی روش می ماند. ولی باید شرایط کاری او فراهم شود. نگذاریم که فوتبالمان بار دیگر به دست کسانی بیافتد که نباید می افتاد. این اتفاق بعد از برکناری برانکو رخ داد و باید جلوی تکرار آن را بگیریم.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد از تصمیم خداحافظی اش منصرف شود، گفت: نه، من خداحافظی کرده ام و نظرم عوض نمی شوم.

* داوری:

کارشناس داوری این برنامه معتقد بود خطایی که در بازی نفت تهران و نفت مسجد سلیمان به سود تیم تهرانی گرفته شده و در نهایت این توپ منجر به گل شد، اصلا خطا نبوده است. وی همچنین درباره داوری دیدار فولاد و استقلال گفت که گل استقلالی ها آفساید بوده است.

یزدانی درباره قضاوت دیدار صبا و سپاهان معتقد بود که سوت های داور صحیح بوده است. او درباره مصاف راه آهن و پرسپولیس اعتقاد داشت که یک پنالتی باید به سود راه آهن اعلام می شد و بابک حاتمی هم باید از پرسپولیس اخراج می شد. وی سایر تصمیمات داور این دیدار را صحیح دانست.

* نظرسنجی نود:

در این برنامه از مخاطبان خواسته شده بود تا نظرشان را راجع به تغییر سرمربی تیم ملی اعلام کنند که در نهایت 82 درصد از مخاطبان برنامه نود با تغییر سرمربی تیم ملی در شرایط فعلی مخالفت کردند و به این ترتیب حمایتشان را از ادامه کار کی روش با تیم ملی اعلام کردند. در این نظرسنجی در حدود یک میلیون و هفتصد هزار پیامک به این برنامه ارسال شده بود.

* نکات حاشیه ای:

- حضور پرشور تماشاگران افغان در بازی تیم های ایران و افغانستان در ورزشگاه اولین بحث حاشیه ای این برنامه بود.

- پخش گزارشی از درگذشت میلاد حجت الاسلامی و حسین جوادی از دیگر بخش های این برنامه بود.

- کلیپی در تمجید از جواد نکونام از سوی برخی بازیکنان سابق و فعلی تیم ملی در این برنامه پخش شد.

- برنامه نود، آنالیز نسبتا کاملی از تیم ملی ایران در بازی مقابل سوئد و شیلی ارائه داد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
22
22
جدای از بحث فنی و شایستگیهای کی روش باید گفت ایشان روحیه ای بشدت کاپیتالیسمی دارد که فقط به نظرات و قانون خودش توجه میکند و نظرات و قانون کشور ایران اصلا برایش اهمیت ندارد.
اگر در مقابل خواسته های درست ایشان خواسته های درست کشور و مردم هم در نظر گرفته شود و هر دو طرف رعایت کنند فعلا بهتر از کی روش نیست ولی متاسفانه کی روش بیشتر روی احساسات هیجانی مردم موج سواری میکند و دیکتاتوری محکمی روی قوانین حرفه ای و شخصی خودش دارد. پس باید این حق را به طرف مقابل و مسئولین مرتبط بدهد که آنها هم برای حفظ بیت المال و حفظ کرامت و شخصیت ایرانی دیکتاتوری محکمی داشته باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
25
28
کلا آمده بود که کی روش را نگهدارد فارغ از این گه فوتبال ایران از بنیان خراب است و مربی و... نقش اندکی دارند.
نظرات بینندگان