arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۶۸۲
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

روحانی: متاسفم که «نهی از منکر» را آورده اند در برخی خیابان‌ها، آن هم فقط علیه زنان و بس/ چه شد که «امر به معروف» به چند مسئله فرعی تنزل یافت؟

چطور شد که مقام امر به معروف و نهی از منکر تا این حد از مسائل مهم به چند مسئله فرعی تنزل یافت؟/ البته فروع هم مهم است اما اهم و مهم کجا رفت؟ نیازهای جامعه و اصل و فرع کجا رفت؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: متاسفم که امروز در جامعه ما «نهی از منکر» را آورده اند در برخی خیابان‌ها آن هم فقط علیه زنان و بس/ چه شد که «امر به معروف» با چند مسئله فرعی تنزل یافت؟

رئیس جمهور در همایش بزرگداشت مرحومه خدیجه ثقفی، بانوی انقلاب اسلامی و همسر گرامی امام راحل، با اشاره به اینکه ایشان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد، گفت: در حرکت‌های مهم تاریخی و اقدامات رهبران بزرگ اجتماعی و مصلحان، معمولاً نقش خانواده‌ها، به‌ویژه همسران آنچنانکه باید در معرض نظر و توجه قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه انسان در هر جایگاه و سطحی، از خانواده ‌و جمعی که با آنها زندگی می‌کند تأثیر می پذیرد و بر آن اثر می‌گذارد، افزود: حتی ائمه علیهم‌السلام نیز ضمن تأثیرگذاری بر اعضای خانواده، از آنها تأثیر می‌پذیرفتند که سخنان پیامبر گرامی اسلام درباره منزلت حضرت خدیجه کبری(س) و نیز حضرت امیرالمؤمنین(ع) درباره حضرت فاطمه زهرا(س) گواه این سخن است.

وی اظهار داشت: همسران از جمله در زندگی بزرگان و مصلحان و رهبران اجتماعی تأثیرگذار هستند، ولی معمولاً آفتاب وجود رهبران بزرگ کمتر اجازه به چشم آمدن چراغ پرفروغی را که در خانه آنان روشن است، می‌دهد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه به طور طبیعی در زندگی همه رهبران انقلابی و اجتماعی فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد که بار تحمل آنها بناچار بر عهده اعضای خانواده به‌ویژه همسران است، ادامه داد: از آغاز قیام امام خمینی(ره) به‌ویژه از خرداد 1342، امام راحل نیز با مشکلات زیادی مثل دستگیری، تبعید، به شهادت رسیدن فرزند و امثال آن درگیر بودند که بار اصلی تحمل این سختی‌ها بر عهده بانویی شجاع و بامتانت بود و هیچ جا سراغ نداریم که ایشان در برابر هجوم دژخیمان رژیم پهلوی ایستادگی نکرده باشد.

روحانی با بیان اینکه بعد سیاسی انقلاب معمولاً بر ابعاد دیگر آن سایه می‌اندازد در حالی که انقلابی که امام راهبری کرد پیش از آنکه سیاسی باشد در تحول رویکرد جامعه به دین آغاز شد، خاطرنشان کرد: امام راحل بابی را به روی مردم گشود که از آن صدها باب سعادت به روی جامعه باز شد؛ تفسیر و تبیین دیگری از معارف اسلام به جامعه ارائه کرد و اسلام و ایرانی که امروز به آن افتخار می‌کنیم بی یاد و نام امام معنایی ندارد.

رئیس جمهور گفت: تاریخ ملت ایران همواره با عزت همراه بوده است، اما در دهه‌های منتهی به انقلاب اسلامی عده‌ای کوشیدند که نوعی تحقیر را بر ملت ایران تحمیل کنند.

وی افزود: امام بود که عزت و عظمت را بار دیگر به ایران بازگرداندند و آزادگی و سرافرازی را برای جامعه به ارمغان آوردند.

روحانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب را در وهله نخست در رویکردها و نگرش‌های مردم ایجاد کرد، اظهار داشت: نگاه متعالی که امام درباره زنان در جامعه داشت، نمی‌توانست بی‌تأثیر از اخلاق و رفتار همسر ایشان و ویژگی‌های شخصی آن بانوی گرانقدر باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه خلقیات و ویژگی‌های همسر امام بر نگاه ایشان به نقش‌آفرینی اجتماعی زنان مؤثر بود، گفت: در حالی که تا پیش از خرداد 1342 سراغی از زنان در نهضت‌ها و رویدادها نیست، ‌قیام 15 خرداد قم را باید مرهون قیام زنانی بدانیم که با چادر به جمع اجتماع‌کنندگان در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) پیوستند و آن اجتماع را به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کردند.

روحانی با طرح این سؤال که کدام انقلاب را سراغ دارید که زنان را اینچنین به صحنه جامعه و مبارزه آورده باشد، تصریح کرد: بعضی معتقد بودند که حفظ ایمان زنان با حضور آنان در جامعه منافات دارد، اما امام خمینی(ره) باب حضور اجتماعی زنان را گشود و شاید اگر امام نبود، در شرایط آن روزگار، افراد دیگر جرأت طرح چنین مواضعی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه برخی از امام(ره) سؤال می‌کردند که آیا حضور زنان در راهپیمایی‌ها و سر دادن شعار اشکالی ندارد، گفت: کسی که این تفکر غلط را اصلاح و تفکر اصیل اسلامی را احیا کرد، امام راحل بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در اسلام جنس اول و دوم نداریم و زن و مرد به لحاظ شخصیت و جایگاه با یکدیگر تفاوتی ندارند. اتفاقاً زنان دارای ویژگی‌ها و مقام‌هایی مثل مادری هستند که مردان امکان دسترسی به آن را ندارند.

روحانی با بیان اینکه امام(ره) راه حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را گشودند و به جامعه گفتند که زنان می‌توانند از عزت و ایمان خود حراست کنند و در عین حال در تمام عرصه‌ها فعال باشند، گفت: افتخار می‌کنیم که امروز زنان در تمام عرصه‌های اجتماعی کشور حضور دارند و بیش از نیمی از دانشجویان ما دختران هستند.

رئیس جمهور اضافه کرد: در خانه امام خمینی(ره) و با حضور شخصیتی مثل ایشان، همه می‌توانستند آزادانه نظرهای خود را ابراز دارند و سؤالاتشان را مطرح کنند.

وی افزود: همچنین احترام ویژه‌‌ای که امام برای همسرشان قائل بودند درس بزرگی در زندگی همه ملت ایران به‌ویژه مردان است.

روحانی با اشاره به اینکه در اسلام مردسالاری و زن‌سالاری نداریم و آنچه داریم شایسته‌سالاری است، اظهار داشت: زنان جامعه ما در بسیاری از صحنه‌ها شایستگی‌های خود را اثبات کردند و قرآن نیز به ما می‌گوید که در بین مؤمنین و مؤمنات برخی از آنها نسبت به دیگران اولی هستند و در اینجا قیدی بر این نزده است که مردان بر زنان برتری دارند، بلکه گفته از بین زنان و مردان مؤمن، برخی بر دیگران برتری دارند.

رئیس جمهور ادامه داد: زن و مرد در مسائل اجتماعی تفوق ذاتی بر یکدیگر ندارند و اینکه در نگاه برخی، امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه رفیع خود محدود به تذکر در خیابان‌ها شده است، جای تأسف بسیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین منکر جامعه، بیکاری است و بزرگ‌ترین معروف پیشرفت؛ نباید امر به معروف و نهی از منکر از عرصه مسائل اساسی کشور به چند مسأله فرعی محدود شود.

روحانی تصریح کرد: این سخن هرگز به معنای آن نیست که فروع در جامعه اهمیت ندارند، اما باید به اهم و مهم مسائل و نیازمندی‌های جامعه نیز توجه کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطراتی از مرحوم حاج‌ احمد خمینی درخصوص رفتار مادرشان با امام خمینی(ره) و ابراز نظر آزادانه درباره مسائل و نحوه اداره جامعه به امام راحل، گفت: این درس بزرگی برای همه ملت ایران است که باید از روش زندگی این بانوی بزرگ که در عین حفظ ایمان و آزادگی، امام را همراهی کرد و نظرهایش را با ایشان در میان گذاشت، الگو بگیریم.

وی افزود:‌ دولت وظیفه خود می‌داند که مسیر تعالی و پیشرفت زنان را فراهم، و امکان بهره‌مندی برابر آنان از فرصت‌های اجتماعی را مهیا کند.

روحانی تصریح کرد: اگر قرار است امسال همدلی و همزبانی در جامعه برقرار شود، باید همه افراد جامعه در این مهم شریک و سهیم شوند و در عین حال شأن و احترام زنان، در تمام سطوح حفظ شود تا همدلی، محقق شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: زنان باید همان طور که در خانه‌‌ها محوریت دارند در چارچوب حفظ اصول و ارزش‌ها در تمام فعالیت‌های اجتماعی نیز حضور داشته باشند و اقتصاد مقاومتی به عنوان هدفی مهم تنها زمانی محقق می‌شود که بتوانیم از توان زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نیز به شایستگی بهره بگیریم.

روحانی در بدو ورود به سالن اجلاس سران و محل برگزاری همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی، از نمایشگاه عکسی که از تصاویر منتشر نشده و اسناد ساواک درباره وضع زندگی و فعالیت‌های همسر و خانواده امام(ره) و برخی دستنوشته‌ها و اشعار مرحومه خدیجه ثقفی برگزار شده بود، با همراهی یادگار امام راحل حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی بازدید کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۴۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
668
80
حلا این مورد هم که اجرا نمیشه و متاسفانه زنان هر جوری دلشون میخواد بیرون میایند و مردان هم که غیرتی برایشان نمونده و.... هیچ کس هم به تبعات این وضع ناهنجار توجهی نمیکند.البته در بازار هم جز این لباس های ناهنجار مانند ساپورت که توهین به شخصیت زن است یا پیدا نمیشود و یا کم پیدا میشود .اقای روحانی عزیز بهتر است فکری به حال بازار لباس کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
اشتباهی مثبت دادم،
ساپورت در زمان دولت قبلی در کشور رایج شده.
راد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
عزیز ناشناس!

به نظر می رسد مردهای خیابانی خیلی بیشتر از زن های خیابانی هستند. چون برای هر زن چندین مرد بوق می زنند.
اول باید برای این ها کاری کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
برو آقا غیرت مرد فقط به لباس و پوشش زنش و بچه اش نیست غیرت مرد به برآوردن نیازهای مادی و معنوی وی است غیرت مرد به این است که طوری زندگی را اداره کند که زن و بچه اش برای برآورد نیازهایشان به خارج از خانه نگاهی نداشته باشد غیرت مرد به کار اوست به راست گوئی اوست به درستکاری و پاکدامنی اوست اگه مرد این گونه باشد هیچ مشکلی هم از بابت پوشش زنان در جامعه بوجود نخواهد آمد ایم ما مردها هستیم که بیشترین مشکلات را برای زنان درست می کنیم نه آنان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
وضعیت عفاف و حجاب افتضاحه
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
اینطور میدانستم که امر به معروف یکی ازبزرگترین یادگارهای ابا عبدالاه الحسین در امر حکومت به معروف و نهی ان از منکر است
ناشناس
| United States |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
با غیرت چرا جلوی سفارت عربستان تجمع نمی کنی؟ با غیرت چرا حج و تحریم نمی کنی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
اقای رئیس جمهور اگه قولهایی که دادین انجام ندین بنده دور دوم به شما رای نمیدم
اینجور بوش میاد شما فقط حرف میزنین حرف برا مردم ازادی نمیشه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
چرا منفی؟؟؟
واقعا مگر غیر اینه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
حرف جناب روحانی واقعا درسته ، آیا پارتی بازی برای استخدام نزدیکان یک مدیر منکر نیست ؟ فقط حجاب زن منکر شده ؟
محمد
|
United States
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
36
133
ما هم دلی مردم و مسئولین رو دیدیم!
مردم رای به لغو حج عمره دادن،
اگر شما به ناموس ایرانی تعصب دارید، برید اول در سفارت عربستان رو تخته کنید.
آقای روحانی ما که به شما رای دادیم، شعار نمیخوایم. عمل میخوایم
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
252
24
سلام
رئیس جمهور محترم دکتر روحانی،آیا شما نمی دانید که در غرب چه بر سر زنان آوردند وآنها را از محیط امن خانه به بیرون آوردند تا بهره لازم آز آنها را ببرند در حالیکه در جامع اسلامی نباید کور کورانه وبدون فرهنگ سازی اقدام به تبلیغ جهت حضور زنان در جامعه نمود.آیا شما نمی دانید که در شرکتهای خصوصی به خانمها محترم چه می گذرد وچگونه کارفرمایان بی وجدان چه می کنند؟!وخانمهای متعصب وسالم وبا حیا در چه شرایط سختی به سر می برندو... و تمام اینها به خاطر آن فکر غلط غربی است که در بسیاری از ما هم نفوذ کرده و بادست خود گور تعصب و غیرت وخانواده و دین را می کنیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آقای بنده خدا آنچه خراب است فرهنگ تربیتی جامعه است که انسانیت رو به زن و مرد تقسیم کرد و سپس به نر و ماده یعنی بجای نگاه انسانی نگاه نر و ماده بر جامعه حکمرانی میکنه و همین باعث میشه نگاههای همه مردم جنسی باشه تا انسانی, بجای فرستادن زنان به پستوی خانه باید جامعه رو تربیت کرد تا نگاهش رو عوض کنه
sina
| Germany |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
سلام بنده خدای عزیز
نه عزیزم اشتباه می کنی. در غرب آنطنور که تو فکر می کنی نیست. من در اروپا در محل کارم (بیمارستان) سر کارم اکثرا با خانمهای جوان(پرستار و پزشک...) هست که از نظر شغلی "زیردستان" من هستند. اینجا زن و مرد سر کار برای کارکردن میایند و برای تفریح و... در ساعات آزاد خودشان مختارند!
اما با ایقان کامل می گویم از این منظز پاکی و با پرنسیب بودن زنان اروپایی با زنان شرقی تفاوت فیل و فنجان است!
ناشناس
| Romania |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
اقای محترم
شما خودتون تو غرب بودید؟! ک همچین حرف هایی میزنین؟!
یا از روی شنیده ها و فیلم ها همچین حرفی میزنید ! شک دارم !
شما بهتره قبل از چند نفر ک در غرب زندگی میکنند فامیل یا اشنایی درباره فرهنگشون بپورسید
در غرب تا کسی خودش نخواد ب سمت گناه و حرام نمیره
اما این سرزمین چی؟ اون قد برخی مردان ما بی جنبه شدن ک تا ی روسری از دختری میوفته همه بهش خیره میشن !!
یکم فک کنید و با دلایل محکم حرف بزنید
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
دوست عزیز اطلاعاتت ناقص و از تحت تاثیر تبلیغات دروغ هست .شما تو غرب زندگی کن بعد میتونی اظهار نظر کنی غرب چه سر زنان آورده .بنده خودم به آلمان مهاجرت کردم تنها به خاطر دخترم چون کاملا مطمینم محیط اونجا بسیار امن و سالمتر از این مملکت هست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
22
148
احسنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
اشتباهی منفی دادم، شرمنده، درود بر روحانی
خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
12
164
تشکر از رئیس جمهور بابت اظهار نظر شيوايشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
112
بازم دمت گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
10
119
چشمها و دلها را باید پاک کرد !
نه حقوق انسانها و آزادی انسانها را
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
12
102
مرحبا به درایت وتدبیر رییس جمهور محبوبمان
از جمله صفات نیکو وسجایای ایشان این است که برخلاف ریس دولت قبل عاقلانه سخن میگویدو باحرفهای احساسی ومسخره باعث ایجاد تشنج نمیشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
48
22
شما بجای حرف زدن خالی کاری کنید و بجای خواستن و خواهش از عربستان اقدامی انجام دهید
محمد تهرانی
|
Romania
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
49
خدا را شکر که بخشی از امر به معرف روشن تر شد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
42
37
باسلام
متاسفانه در جامعه فساد داره زیاد میشه.دودش به چشم خودمون میره
بعضی ها فرق پوشش مناسب برای حضور در جامعه،محل کارومحیط های عمومی با پوشش مخصوص محل های خصوصی را نمی دانند.
نیاز به فرهنگ سازی ، آگاه سازی پدر و مادران نسبت به فرزندان و همسران نسبت به یکدیگر داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
سهوا منفی دادم
حقیقتگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
5
89
بسیار هستند زنان پاکدامنی که لزوماً حجاب مورد نظر دوستان را ندارند و هستند زنانی که در ظاهر با حجابند ولی از پاکدامنی تصیبی ندارند. اگرچه حجاب شرط مومن بودن زن قرار داده شده که ان هم تا حدی تابع عرف است ولی شرطی برای نسلمان بودن نیست و اجباری بر آن برای زن مسلمان نیست.
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
130
13
رئیس جمهور محترم
آیا درست است که زن که موجود ظریفی را بدون فراهم کردن شرایط اسلامی که در آن حقوق زن مشخص کردیده را با فرهنگ و روش منحط غربی وارد جامعه کنیم وآنگاه شاهد آن باشیم که چگونه این دردانه خلقت را لگد مال می کنند.
- دوچرخه سواری دختران بی حجاب در سطح شهر
- بی حجابی تا کجا، این عکس داخل اتوبوس واحد در سطح شهر.
بی حجابی در سطح شهر تهران
و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
شما ابتدا قلب ظریف تان را تقویت کنید تا با دبدن دختری در حال دوچرخه سواری دلتان تاپ تاپ نکنه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
7
30
امر به معروف و نهي از منكر نوعي ولايت همگاني است كه اگر اجرا شود همه احساس عزت و شخصيت مي كنند اما حيف كه بعضي آن را جور دیگری قبضه كرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
تا احزاب ازاد نداشته باشیم امر به معروف و نهی از منکر واقعی نداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
5
48
آفرین به این نگاه تیز کلان بین.
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
28
19
البته در استخدامی فراگیر دولت تدبیر وامید به خوبی جایگاه زنان مشخص شد!منتظرسال96هستیم ما فارغ التحصیلان بیکار زن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
به عنوان یک پدر که هم دختر تحصیل کرده بیکار و هم پسر تحصیل کرده بیکار دارم با دیدن نیازها و جنسیت واقعا شرمنده شدم. ای مسئولین امر یادتان باشد این شیوه ناپسندی است که به تضادها دامن خواهد زد و ناهنجاری هایی را سبب خواهد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
دولت روحانی در ادارات دولتی زن استخدام نمیکند به دلیل مرخصی 9ماهه زایمان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
من 3دختر فوق لیسانس دارم همه بیکار با رتبه خوب در آزمون سراسری.ولی دولت با اشتغال زنان اعتقادی ندارد متاسفانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
17
آقای روحانی حضور 50 درصدی زنان در جامعه مشروط به آن است که در فرهنگ جامعه تغییراتی حاصل شود از جمله اینکه فقط مرد مجاز به تامین نیازهای خانه نباشد خیلی ساده است تا وقتی این فرهنگ در جامعه وجود دارد پس میتوان گفت تا موقعی که تمامی مردان جامعه دارای کار و شغل شدند اون موقع است که زنان وارد کار در جامعه باید بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
نه بابا،کی گفته تا مردان کار نداشته باشند زنان حق کار کردنندارند،حق کار کردن با کسی است که لیاقت بیشتری دارد چه زن چه مرد
صادقانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
74
11
بهتر است اول مقام و منزلت زن را بدانید و سعی کنید مقام زن را در جامعه. جا بیندازید آن موقع دیگر نیازی نیست به فکر بازار شغلی زنان باشید.
با توجه به سخنان مقام معظم رهبری برای گسترش ننسل شیعه ، بالاترین ارزش برای زن خانه داریست .همان طور که حضرت زهرا سلام الله علیها عمل کردند.
بهتر است بجای باز کردن فضای شغلی برای بانوان به فکر تبیین جایگاه زن و رشد و تعالی فردی و اجتماعی او باشید نه با کشاندن زن به عرصه اجتماع.بلکه با فراهم کردن فرصت های تحصیلی و شناخت حقوق زنان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
شما شرایط زنان 1400 سال قبل با زنان امروز مقایسه میکنی و نتیجه میگیری!!!! واقعا که
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
هزاران سال پیش در ایران زنان مقام والایی داشتند از دیاسالار گرفته تا وزیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
7
37
"زنان باید در خانه محور و مدار باشند" !!!!

در خانه؟!
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
کسی نگفت فقط در خانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
در خانه که چه عرض کنم. بهتر است گفته شود در مطبخ!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
23
فقط حرف فقط!!
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
49
برخی دوستان فکر مییکنند میتوانند برای زنان تعیین تکلیف کنند! برادر عزیز همانطور که شما (مرد) یک موجود مستقل هستی زن هم همینطور است پس شما صاحب اون نیستید که بگید چی بپوش چی نپوش چکار کن و چیکار نکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
آفرین هر وقت مردان ایران این را فهمیدند یعنی تازه عاقل شده اند
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
11
22
اي جانم رئيس جمهور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
30
5
همین مورد نهی از منکر را بدرستی انجام دهید تا الگوی سایر امور باشد
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
7
29
تشکر میکنم از شما که با صحبت هایتان دیدگاه مردم را در مورد امر به معروف و نهی از منکر بالاتر بردید. روحانی متشکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
7
21
درایت شما قابل تقدیر است
کیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
27
5
زن ها ، باید تو خونه بمونن تا کپک بزنن.!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
8
24
مثل همیشه شیوا و زیبا گفتی

روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
49
12
آقای رئیس جمهور

جواب اینهمه گناه پسرای جوونو کی میده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
وای بر اون کسی روببرن که با دیدن صورت یک زن به گناه می افته
ناشناس
| Romania |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
حرف زدن برای بعضیا بی فایدس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
5
26
ای کاش زنان سرزمین من هم روزی از حداقل آزادی که انتخاب پوشش هست برخوردار شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
2
9
امر به معروف برای دولت چرا انجام نمیشه
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
2
4
الحمداا...ابصار را بدست حقوقدان برجسته و لایق و مسلط به دین و کیاست سپرده ایم
زیبایی خدایی ست داشتن آن امتیازست شور و نشاط نورچشمی مردم را نباید به بیراهه تفسیر کنیم .
داشتن شادابی سد خیلی از انحرافات در خفا و آشکار و افسردگی است .
بیایید به فکر معزل بیکاری که منشا اکثر منکرات و بی بندباری و ...آن است ،باشیم .
با اطلاع رسانی و گذاشتن واحد درسی اما قبل از دسته گل آب دادن و با ادامه رشد نیازها و غرایز دو جنس را کارشناسی شده به هم آشنا کنیم
Admin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
5
بزرگترین منکرات امروز در چشم بهترین امتی که برای مردم خروج کرده است، امپریالیسم بین المللی، صهیونیسم جهانی، استحمار، استعمار کهنه و نو، استثمار، استبداد، تضاد طبقاتی، کارتل ها، تراست ها، نژادپرستی، استعمار فرهنگی، غربزدگی... است و به حکم اینکه توسل به منسوخ برای نفی ناسخ و مرجوح برای غفلت از راجح و تکیه بر فرع، به جای یک اصل و پرداختن به امر فردی برای گریختن از امرجمعی و طرح یک حق کوچک تر برای جهل از یک حق بزرگ تر خیانت است،- هر کسی که در شرایط فعلی، به مردم، منکری پایین تر از این منکرات را معرفی کند و مردم را به ریش ببندد، تا از ریشه غافل مانند، امر به منکر و نهی از معروف کرده است!



(دکترعلی شریعتی/مجموعه آثار 7/شیعه/دفتر اول؛ شیعه یک حزب تمام/صفحة 76)
یک زن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
4
8
درود بر تو حیف که قدرات اجرایی در این زمینه با شما نیست امیدوارم این تفکر در همه دستگاهها نهادینه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
6
9
چه رئیس جمهور عاقلی داریم
مچکرم روحانی عزیز
صالح
|
United States
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
17
7
اولا) اشتباه ایشان و اغلب کسانی که چنین حرف هایی می زنند این است که تصور می کنند شکل نهی از منکر در مورد همه منکرات باید به یک شکل باشد و آن هم تذکر شفاهی حضوری.در حالی که در مورد منکرات حکومتی بیشتر این رسانه های جمعی و صاحبان تریبون ها هستند که مسئولان را نهی از منکر می کنند. اما در مورد منکرات مردمی نیاز است که خود مردم چهره به چهره و حضورا به یکدیگر تذکر دهند.
دوم) بیکاری وقتی منکر است که عمدی باشد و اگر منظور علل بیکاری و سوتدبیر مسئولان است که نهی از منکر آن با رسانه هاست.
سوم) منکرات علنی حتی اگر فی نفسه کم اهمیت تر باشند اما چون علنی هستند مخرب ترند و اهمیتشان بیشتر می شود و ما در متون دینی مکرر داریم که نسبت به علنی شدن و قبح شکنی شدن منکرات هشدار داده.وقتی نهی از منکر در زمینه علنی ترین احکام تعطیل باشد هیچ گاه نهی از منکر برای سایر احکام عمیق تر احیا نخواهد شد.
چهارم) مسئله ی پوشش با غریزه جنسی گره خورده، و اگر به اهمیت غریزه جنسی در زندگی و سرنوشت بشر دقت کنیم به اهمیت پوشش پی می بریم.حتی برخی اندیشمندان غیردینی غریزه ی جنسی را مبنای تحولات تاریخی دانسته اند.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
دیگه به همه نظرا منفی ندید! حرف صالح شاید دلنشین نباشه(!) ولی منطقیه.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
8
اگر ما به آیات قرآن عمل میکنیم در قران فقط 2 آیه در مورد حجاب وجود دارد که در آن دو آیه هم فقط توصیه به رعایت حجاب بوسیله زنان شده است در حالی که آیات بسیار متعددی در مورد توصیه به رزق حلال و توصیه به رعایت و پایمال نکردن بیت المال شده و در این آیات به افرادی که این عمل را انجام می‌دهند جهنم وعده داده شده نکته‌ای که در جامعه اصلا رعایت نمیشود.
استخدامی استانداریهای 91
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
2
4
وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین منکر جامعه، بیکاری است !!!!

خدا پدرت را بیامرزه پس چرا وقتی مسئولین نسبت به به کارگیری 30000 نفر جوان تحصیل کرده مملکت که سه سال است در استخدام استانداریها آزمون داده اند و با لیاقتی که داشته اند گزینش شده اند تعلل میکند و شما با شنیدن این همه درد دل یک دستور قاطع برای حل مشکلات این همه جوان صادر نکردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هنوز هم که هنوز است با وجود قول دکتر نوبخت مسئولین دارند ما را سر می دوانند !!!!!!!!!
بیم میم
|
United States
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
8
چرا دغدغه مسولین به اصطلاح مذهبی مملکت ما فقط حجاب زنانه.اگرزنی خودرا از نا محرم نپوشاند آتش جهنم را به جان میخرد. بنا به گفته ایمه اطهار. گناهش بر دوش خودش .ولی عده ای بیت المال را غارت می کنند حق الناس رامیخورند وبه خا طر پست و مقام هر کاری می کنند امر به معروف و نهی از منکر یادشان می رود.
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
3
4
بنظرم که این دولت راجع به زنان شعارهای خوبی دارد ولی عمل نمیکنه.برعکس دولت قبلی بیشتر از زنان استفاده میکرد وزیاد معتقد به آشپزخانه نشینی زنان نبود.البته با تورمی که این دولت به بار آورده آشپزخانه ها هم دیگه چیزی برای پختن ندارند!!!!!!!
فرزند کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
1
3
فقط تحریم حج
و تعطیلی سفارت عربستان و
مقابله به مثل
تمام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
7
4
پایمان را از گلیم خودمان فراتر نگذاریم
صدور جکم در رابطه با مسایل مذهبی را از اهلش (مراجع تقلید ) باید پرسید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
8
7
روحانی با این حرفاش میخاد چیا ثابت کنه؟
واقعا متاسفم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
11
3
با با خانوما فکراتونو درس کنین اگه شما با وضع بد بیای بیرون خوب مثل سیب پوس کنده شده خودت زودتر سیاه میشی از بین میری
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
3
5
بنده در اظهار نظرها دیدم در مورد وضع زنان در غرب مطالبی نوشته شده است خواستم به عنوان فردی که حدود 20 سال در آلمان بوده بگم متاسفانه وضعیت حجاب وآرایشی بعضی از خانمها در ایران افتضاح است.باور کنید راست میگم.
سید وحید آقامیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
3
2
عربستان از خداشه حج از طرف ایران تعطیل شه که همیشه از چند هزار ایرانی مسافر داخل خاکش ترس نداشته باشه
رضا
|
United States
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
2
6
رئیس جمهور محترم،ازحرف تاعمل فاصله بسیاراست،بسییار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
1
8
درود بر شرفت مرد
افتخار میکنم به رایی ک به شما دادم
نظرات بینندگان