arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
سردار تقی مهری

"عاملان حادثه حمیدیه تحت بازجویی‌اند"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد آخرین وضعیت پرونده حادثه حمیدیه خوزستان گفت: برابر آخرین اخباری که به من رسیده، عاملان این اقدام دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارند.
 
به گزارش فارس، سردار تقی مهری، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مراسم رونمایی از دانشنامه انتظامی، تدوین این دانشنامه را حاصل تلاش سه ساله بیش از 50 استاد عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعه پلیس پیشگیری یکی از گسترده‌ترین پلیس‌ها در مجموعه ناجاست که در سال 84 با تدبیر سردار احمدی مقدم تشکیل شده است.
 
سردار مهری تصریح کرد: پلیس فرودگاه‌، پلیس راه آهن، کلانتری‌، پاسگاه‌، یگان‌های حفاظت سازمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و نگهبانان محله زیر مجموعه‌های پلیس پیشگیری هستند.
 
 وی ادامه داد: نگهبان محله یکی از طرح‌های موفق در مجموعه پلیس پیشگیری است و در حال حاضر بیش از 45 هزار نگهبان محله در سراسر کشور در تعامل با نیروی انتظامی فعالیت دارند.
 
رئیس پلیس پیشگیری افزود: در دهه 80 سیاستی به منظور تشکیل پلیس دانش بنیان در ناجا ایجاد شد که در همین راستا نیروی انتظامی در  هر یک از زیرمجموعه‌ها و پلیس های تخصصی خود، اقدام به ایجاد دفاتر تحقیقات کاربردی کرد که این دفتر در مجموعه پلیس پیشگیری اقدامات قابل توجهی انجام داد.
 
سردار مهری با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم، به فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در سطح اغلب کلانتری‌ها اشاره و تصریح کرد:  دفاتر مشاوره و مددکاری که در اکثر کلانتری‌ها به ویژه در مراکز استان‌ها دایر شده است از طریق آگاه سازی مردم سهم زیادی در پیشگیری از جرایم داشته‌اند؛ به عنوان مثال در سال گذشته بیش از 250 هزار پرونده در همین مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها به صلح و سازش منجر شده است.
 
این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سئوالی در مورد آخرین وضعیت پرونده حادثه حمیدیه خوزستان خاطرنشان کرد: در چادرهای پلیس فقط نیروهای پلیس پیشگیری حضور ندارند و از تمام پلیس‌ها در آن هستند اما برابر آخرین اخباری که به من رسیده‌است، عاملان این اقدام دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارند.
نظرات بینندگان