arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
بلومبرگ گزارش داد:

افزايش قيمت نفت در پي اظهارات وزير نفت ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قيمت جهاني نفت در پي اظهارات وزير نفت ايران افزايش يافت و به بيش از ۵۹ دلار در هر بشکه رسيد.

بلومبرگ اعلام کرد قيمت جهاني نفت در معاملات روز چهارشنبه و تحت تاثير درخواست ايران و ليبي براي کاهش توليد اوپک با افزايش روبرو شد.

قيمت هر بشکه نفت برنت درياي شمال در جريان معاملات اين روز 76 سنت افزايش يافت و به 59 دلار و 19 سنت رسيد. هر بشکه نفت سبک آمريکا نيز با افزايش 57 سنتي قيمت در برابر 53 دلار و 86 سنت معامله شد.

وزير نفت ايران روز گذشته گفت اوپک بايد حداقل 5 درصد از سقف توليد خود را کاهش دهد. از سوي ديگر طرحي در يکي از کميته هاي سناي آمريکا به تصويب رسيده است که مي تواند چشم انداز توافق هسته ايران با 5+1 را تيره تر کند. باراک اوباما اعلام کرده است اين طرح را در صورت تصويب در کنگره وتو نخواهد کرد.

نماينده ليبي در اوپک نيز چند روز پيش تاکيد کرد پس از لغو تحريم ها براي افزايش صادرات نفت ايران اوپک بايد 800 هزار بشکه در روز توليد خود را کاهش دهد.

بازار طلا در معاملات امروز تحول مهمي را شاهد نبود. قيمت طلا در اين روز تنها يک دلار کاهش يافت و هر اونس فلز زرد در برابر 1191 دلار معامله شد.

اظهارات اخير مقامات فدرال رزرو نشان مي‌دهد که بانک مرکزي آمريکا هنوز گزينه افزايش نرخ بهره تا ماه ژوئن را منتفي نمي‌داند.

افزايش نرخ بهره در آمريکا که اولين‌بار در حدود يک دهه اخير به شمار مي‌رود، جذابيت دارايي‌هايي نظير طلا را کاهش مي‌دهد.

قيمت طلا هنوز فاصله زيادي از بالاترين رقم 7 هفته اخير (1220 دلار) که هفته گذشته به ثبت رسيد پيدا نکرده، و اين نشان مي‌دهد که بازار اين آمادگي را دارد تا اگر نشانه‌هاي بيشتري از به تعويق افتادن افزايش نرخ بهره پديدار شد، قيمت‌ها مجدداً افزايش يابد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان