arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۲۸۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

روحانی: باید از نظر منتقدان استفاده کنیم، البته نقد با هوچی گری تفاوت دارد

رییس جمهوری در نشست علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان گفت: در کارزار دیپلماسی که سرداران ما در برابر دنیا قد علم کرده اند، کار بسیار پیچیده ای انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری در نشست علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان گفت: در کارزار دیپلماسی که سرداران ما در برابر دنیا قد علم کرده اند، کار بسیار پیچیده ای انجام شد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در این دیدار افزود: کار عظیمی انجام شد؛ اما چون کار پایان نیافته، نمی توانیم همه قسمت های مذاکرات را تبیین و توضیح دهیم.

وی اظهار کرد: اینکه در برابر شش قدرت بزرگ دنیا حرف می زنیم، کار کمی نیست.

رییس جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مذاکرات اخیر ، سه حادثه مهمی است که از سال 1341 تا امروز داشته ایم .

وی بیان کرد: هر آنچه داشته، داریم و خواهیم داشت؛ در سایه علم، دانش، ایثار و فداکاری حاصل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: اینکه قلم عالِم و مرکب عالِم با خون شهید مقایسه شده؛ نشان از آن است که علم و ایثار باید در کنار هم قرار گیرد.

وی با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم علم و ایثار کنار یکدیگر قرار گرفته بود و اگر در میدان های جنگ برنامه ریزی، طراحی و ابزار دقیق در کنار ایثار و فداکاری استفاده نمی کردیم، به هدف نمی رسیدیم .

وی اضافه کرد: در جبهه دفاع مقدس تجربه ، علم ، دانش و برنامه ریزی در کنار ایثار، ما را به پیروزی رساند.

رییس جمهوری ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز همه مراحل با برنامه ریزی انجام شد و اگر رویکرد امام(ره) هدف و برنامه نداشت، این انقلاب به پیروزی نمی رسید.

روحانی افزود: رویکرد امام راحل آماده سازی افکار عمومی مردم برای یک انقلاب عمومی بود در حالی که خیلی ها ، رویکردها و راهکارهای دیگری داشتند .

وی تصریح کرد: امام راحل هیچوقت بدون مشورت حتی با شاگردانشان، تصمیمات مهم را اتخاذ نمی کردند.

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنان خود گفت: ما باید از نظر منتقدان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه "البته نقد با به دنبال هوچی گری بودن متفاوت است " ، اظهارداشت: نقد دلسوزانه به نفع کشور و نظام است و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده باید از منافع شخصی و جناحی بخاطر منافع ملی و منافع کشور گذشت.

وی افزود: منتقد دلسوز ، عین حامی دلسوز است؛ منتقدی که دلسوزانه حرف بزند ، نکته ای را بیان و برای تقویت نظام حرکت کند.

وی با بیان اینکه همه ما نیاز به نقد داریم، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر کسی به این مذاکرات نقدی دارد، بنشیند با آنها صحبت و بحث کنند.

رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطرنشان کرد: بایستی از این شعار حداکثر بهره برداری را بکینم.

وی تصریح کرد: با توجه به شعار امسال، بایستی به هم نزدیکتر شویم و این مهم نیز با علم، گذشت و ایثار امکان پذیر است.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: در مسایل نظری و بحث های سیاسی، اولا باید قصد قربت داشته باشیم؛ اگر جدال ، خودنمایی و قصد قربت نباشد، همه گناه می شود.

وی تصریح کرد: امسال ، سالی است که باید قصد قربت ها را بالا ببریم تا همدلی و همزبانی ایجاد شود.

رییس جمهوری در ادامه با بیان این که برای رفع مشکلات به دانش، ایثار و البته سرمایه نیاز است، اظهار کرد: اینکه در ذهن ماست که مشکلات ما را دولت حل کند؛ این مسیر، مسیری نیست که مشکلات را مرتفع نماید.

وی خاطرنشان کرد: دولت می تواند تصمیمات اساسی و کلان در اقتصاد را اتخاذ کند، اما کار اصلی باید از طریق مردم و توسط آنان انجام گیرد.

وی با بیان این که ما باید کار را به مردم واگذار و از آنان را حمایت کنیم، تصریح کرد: در این مسیر نخبگان، برگزیدگان و همه صاحبنظران باید کمک کنند.

حجت الاسلام روحانی به بودجه عمرانی 32 هزار میلیارد تومانی کشور در سال 93 اشاره و اضافه کرد: کشور با این مبلغ ها درست نمی شود و به سرمایه ای کلان نیاز دارد بنابراین ما باید سرمایه را جذب کنیم.

وی با بیان این که سرمایه در گیلان به دلیل امنیت به سهولت جذب می شود، خاطرنشان کرد: گیلان ، استانی آماده برای سرمایه گذاری است که باید برای جذب سرمایه گذار، آنان را تشویق کنیم.

وی به نعمت های خدادادی در استان گیلان اشاره و بیان کرد: گیلان ، استانی مرزی است؛ منطقه آزاد و بندر از جمله امکانات در گیلان می باشد.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با بیان این که برای رسیدن استان به نقطه اوج باید ایثار و از خودگذشتگی داشته باشیم، اظهار کرد: همه ما باید راه ایثار را برگزینیم، این راه نباید متوقف شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
17
4
معمولا آقاي روحاني بعد از چند روز كه مي‌فرمودند از نقد استقبال مي‌كنيم، به منتقدان توهيني مرحمت مي‌فرمودنند. ولي شما نقد و توهين به منتقدان(هوچيگر) را در يك تيتر از ايشان نقل كرده‌ايد. و اين كار اخلاقا صحيح نيست.
زینب کریمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
4
17
کسانی اهل هوچی گری هستند که در کارهاشون به جای مشورت با اهل علم واخلاق وسیاست از رمال و جن گیر وجادو وجنبل استفاده میکردند

همیشه منطق عقل تدبر دوستی اعتدال برنده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
6
10
البته کسانی که نقد میکنند باید راه حل هم ارائه دهند ولی کسانی که مخالف لغو تحریم های تارعنکبوتی از روی دوش ملت واقتصاد ایران هستند فقط هوچی گری میکنند
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
9
6
اقای روحانی حرفات حرف حسایه . شما میگی انتقاد سازنده ولی وقتی منتقدین محترمانه هم انتقاد کنند شمات انها را بیسواد وبی شناسنامه میخونی. وقتی امریکاییه فکت شیت رو منتشر میکنه ودر اختیار کنگره میذاره اونوقت ما و213 نماینده مجلس جونمون به لبمون میاد تا یک کلمه را از حناب ظریف بپرسیم ووزیرخارحه ما میگه مذاکرات محرمانه است وبه مذاکرات ضربه میخورد. چطور اوباما متن توافق اقای ظریف رو رو که باصطلاح محرمانه است در رسانه ها میگوید ولی ایا مگر تیم مذاکره کننده ما حاضر به انتشار فکت شیت .ارائه گزارش حتی بنمایندگان مجلس هست؟ وما باید حزییات را از بی بی سکینه بشنویم. شما همه اش در صدد حاشیه سازی برای دولت قبلی هستید وفقط همه چیز را بمذاکرات گره زده اید. ایا گازرسانی وکشیدن شبکه های اب وفاضل اب روستایی در دولت شما بوده است.؟ همان دولت قبلی که اینهمه در اخر بقای خود کارهای غیر منطقی را انجام داد که همه مطلعند. ولی دردولت نهم چقدر عالی به مناطق محروم رسیدگی کرد که ادم حرص میخورد چرا در دوره بعدی اینقدر جاده خاکی رفت. واگر دست از مشایی برمیداشت چه خوب بود. ولی در دوره شما من که تا بحال غیر از وعده و وعید کار عمرانی ندیده ام. حالا هم وجدانا بیایید واین قاجاریون را به مذاکرات نفرستید که عاقبت الامر ترکمن چای را زنده وخودتان را هم خراب خواهند کرد. ولی اغلب مشاهذه میشود هرجند منتقدین دلسوز مطلبی زا منطقی مطرح کنند شما گارد مخالف میگیرید. اگر واقع بینانه بخواهیم قضاوت کنیم باید بگوییم این دولت برای اداره کردن یک استان در حد استان یزد میباشد وکل ایران براش خیلی بزرگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
9
7
شما به انتقاد منتقدین گوش دادید اصلا که بخواهید از آنها استفاده کنید.؟! تا بحال انتقادات منتقدان همگی بجا بوده و به حقیقت پیوسته.الآن که با سؤالات افکار عمومی مواجه شدید داریددست و پا میزنید به یاد منتقدین افتاده اید؟
طباطبایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
7
10
آقای روحانی شما ظرفیت انتقاد و استفاده از نظرات منتقدین را ندارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
4
7
میگم غول رسانه ای پایداریا عجب تروفرزه !!!هنوز خبر چاپ نشده جوابارو میدن >کاش به جای اینهمه کارشکنی وانتقاد وتوهین به روحانی وملت یذره هم انصاف داشتید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
3
7
آقا ابراهیم اینقدر دولت نهم دولت نهم نکن، هرچیزی باید علمی بررسی بشه اگه یخرده از اقتصاد و وضعیت اون موقع ایران می دونستی و شاخصه های اقتصادی رو بررسی کنی این حرفارو نمی زنی.....رشد اقتصادی اون دولت نسبت به رشد درآمد های نفتی خیلی ناچیزه درصورتی که با وجود رشد منفی درآمدهای نفتی در این زمان، دولت رشد اقتصادی رو مثبت کرده.....بعدش هم روند مذاکرات تحت نظر رهبری هستش و ایشان نمی گزارند حیثیت ما زیر سوال بره...... انشاا.. مجلس پیش رو را هم مردم طبق شایسته سالاری تعیین می کنند
نظرات بینندگان