arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

خشم رژیم صهیونیستی از حمایت وزیران خارجه اروپا برای تحریم کالاهای اسرائیلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نامه‌‌ای که اکثریت وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حمایت از تحریم خرید محصولات و کالاهای ساخت شهرک‌ های صهیونیست نشین در مناطق اشغالی نوشته‌ اند، خشم اسرائیل را برانگیخته است.

به گزارش رسا، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، روز جمعه در مصاحبه با این رادیو، حامیان تحریم محصولات اسرائیلی در اروپا را «دو رو» نامید و نامه آنها را محکوم کرد.

لیبرمن با اشاره به آن چه وی آن را روزهای هولوکاست در دوران حکومت آلمان نازی نامید، گفت، اروپاییان اکنون نیز می توانند برچسب زرد بر محصولات اسرائیلی بزنند.

برچسب زرد تکه پارچه ای بود که آلمان نازی صهیونیست ها را مجبور می کرد آن را به لباس خود الصاق کنند تا معلوم شود که یهودی هستند و دیگران از ارتباط با آنها خودداری کنند.

وزیران امور خارجه شانزده کشور از 28 دولت عضو اتحادیه اروپا در نامه خود نوشته اند که محصولات و کالاهای تولیدی در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری و ارتفاعات جولان باید برچسب بخورد.

به نوشته روزنامه هاآرتص، حامیان این طرح نوشته اند، انتشار این نامه گامی مهم برای اجرای سیاست دیرینه اتحادیه اروپا در حفظ راهکار تشکیل دو کشور مستقل است.

وزیران امور خارجه امضا کننده این نامه افزوده اند، ادامه گسترش ساخت شهرک های صهیونیست ‌نشین‌ در اراضی اشغالی سال 1967 توسط اسرائیل، غیرقانونی بوده و این امر تهدیدی برای راهکار عادلانه است.

آنها تاکید کرده اند که خریداران محصولات اسرائیلی در اروپا باید بدانند کدام یک از محصولات و کالاهای تولیدی در محدوده خط سبز تولید شده و کدام یک تولید صهیونیست ها بوده و غیر قانونی است.

آنها نامه خود را به خانم فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته و خواهان اجرای آن شده اند.

روزنامه هاآرتص جمعه 28  فروردین نوشت: نویسنده اصلی این طرح دیدیه رندر، وزیر امور خارجه بلژیک است و راهکار او مورد حمایت کشورهایی از قبیل فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، سوئد، اتریش، ایرلند، پرتغال، فنلاند، دانمارک و هلند قرار گرفته که همگی تا پیش از این از خریداران عمده محصولات و کالاهای اسرائیلی بوده اند.
نظرات بینندگان