arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

استفاده عربستان از سلاح‌هاي غيرمجاز در بمباران يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگنده‌هاي عربستان در ادامه تجاوز خود به مناطق مختلف يمن، از بمب‌هاي فسفري در حمله به صنعا استفاده کردند.

بنا به گزارش پرس تي وي به نقل از خبرگزاري اخبار ويژه يمن، جنگنده‌هاي سعودي در بمباران صنعا از اين سلاح استفاده کردند که به خفگي صدها تن از شهروندان وآتش گرفتن خانه‌ها منجر شد.

مناطق عطان، حفا و حده در صنعا روز جمعه (28 فروردين ماه) هدف بمباران شديد هواپيماهاي عربستان قرار گرفتند که پس از اين انفجارها مواد سمي خطرناک در هوا منتشر شد.

در اين گزارش همچنين آمده است: «ساکنان محلي در پي وقوع آتش سوزي‌هاي شديد در حالتي از ترس و وحشت به سر مي‌برند. پزشکان به ساکنين توصيه کردند پنجره منازل را ببندند و از خانه‌هاي خود خارج نشوند.»

ده‌ها تن از اهالي اين مناطق از ترس حملات هوايي خانه‌هاي خود را ترک کرده و آواره شدند.

جنگنده‌هاي عربستان همچنين بازارها و فروشگاه‌هاي استان صعده وعمران واقع در شمال يمن را بمباران کردند که در پي آن تعدادي از کودکان وشهروندان کشته و زخمي شدند.

بنا به گزارش سايت انصارالله، تعدادي از شهروندان يمني در بمباران منطقه خفجي در استان صعده و همچنين بمباران بازاري در شهر حوث دراستان عمران کشته و مجروح شدند.

جنگنده‌هاي سعودي شهر زنجبار واقع در استان ابين در جنوب يمن را نيز بمباران کردند. مبارزان انصارالله و پيکارجويان وابسته به عبد ربه منصور هادي، رئيس جمهور متواري يمن پس از اين حمله به شدت درگير شدند و اين درگيري‌ها همچنان ادامه دارد.

بمباران منطقه الجند در تعز در جنوب يمن از سوي هواپيماهاي عربستان همچنان ادامه دارد.

اين در حالي است که در درگيري‌هاي ميان مبارزان انصارالله و پيکارجويان وابسته هادي در تعز 20 تن از اعضاي انصار الله و 4 تن از عناصر طرفدار هادي کشته شدند.
نظرات بینندگان