arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

اکران ايران برگر در لرستان ممنوع شد!!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 امکان اکران "ايران برگر" در تمامي استان ها و شهرستان ها وجود دارد و در صورت ادامه ممنوعيت اکران از سوي مسئولان استاني، اين قضيه را پيگيري خواهيم کرد چرا که مردم به تماشاي اين فيلم تمايل دارند.

به گزارش ايسکا نيوز، نماينده مردم خرم آباد در مجلس با بيان اينکه مجمع نمايندگان استان لرستان، عدم اکران ايران برگر در شهرهاي لـُرنشين را منطقي نميداند، تصريح کرد:در صورت ادامه ممنوعيت اکران، اين موضوع را از مسئولان استاني پيگيري خواهيم کرد.

ايرج عبدي در پي ممنوعيت اکران فيلم "ايران برگر" در شهرستان هاي خرم آباد و بروجرد، از بررسي موضوع اين فيلم و محتواي آن در جلسه گذشته مجمع نمايندگان استان لرستان خبر داد و گفت: اگرچه گويش بازيگران در اين فيلم به گويش مردم خرم آباد و ساير شهرهاي استان لرستان چندان نزديک نيست؛ با اين حال در اين مجمع، توهيني در اين فيلم نسبت به قوم خاصي مشاهده نشد.

نماينده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس تصريح کرد: اين فيلم از گذشته دور اجتماعي قسمتي از قوم لر صورت گرفته که پيرامون ظرافت هاي آن صحبت و گفتگو شد لذا حساسيتي نسبت به اکران آن وجود ندارد و علت ممنوعيت اکران را مشخص و منطقي نمي دانيم.

عبدي در ادامه با تأکيد بر اينکه امکان اکران "ايران برگر" در تمامي استان ها و شهرستان ها وجود دارد، گفت: در صورت ادامه ممنوعيت اکران از سوي مسئولان استاني، اين قضيه را پيگيري خواهيم کرد چرا که مردم به تماشاي اين فيلم تمايل دارند.

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس نهم در ادامه تصريح کرد: فيلم هايي که با گويش هاي مختلف ساخته مي شود امکان تعامل و آشنايي مردم با فرهنگ هاي مختلف را فراهم مي کند و درست نيست که آنها را توهين تلقي کنيم.

نماينده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان کرد: با هرگونه نقادي نسبت به حضور بازيگران با لهجه و گويش هاي مختلف در فيلم ها مخالفيم و معتقديم تا زماني که در فيلمي به يک قوم توهين نشود، اکران آن مانعي نخواهد داشت حتي اگر پخش آن تأثير مثبتي هم در جامعه نداشته باشد.
نظرات بینندگان