arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

بازگشت تعدادی از زندانیان ایرانی از کویت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت گفت: زمینه های همکاری های بیشتر میان ایران و کویت ازجمله بازگشت تعدادی از زندانیان ایرانی از این کشور در سفر هیات دوستی ایران به این کشور مورد بررسی قرارگرفت.

سید راضی نوری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا درباره سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به کویت افزود: دیدارهایی با گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران، نایب رییس مجلس و وزیر امور خارجه این کشور داشتیم و در آن زمینه های گسترش دیپلماسی پارلمانی، روابط اقتصادی، تجاری و مشکلات منطقه به خصوص موضوع یمن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وزیر امورخارجه کویت و نمایندگان مجلس این کشور از گسترش همکاری های میان دو کشور استقبال کردند و تاکید داشتند که در آینده کمبود ارتباط میان دو کشور در سال های گذشته را جبران خواهند کرد.

نماینده مردم شوش دانیال در مجلس با بیان این که مسوولان کشور کویت از همکاری های بیشتر میان ایران و کشورهای اسلامی استقبال کردند، اضافه کرد: آن ها همچنین پشتیبانی خود را از روند مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 اعلام کرده و با ابراز خوشحالی از حل موضوع هسته ای ایران، بر استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کردند.

نوری با بیان این که سفر به کویت بسیار پربار بود، گفت: براساس مذاکراتی که صورت گرفت و پیگیری های دستگاه دیپلماسی کشور که از قبل انجام داده بود، قرار شد زندانیان ایرانی در آن کشور برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: قرار است تعدادی از زندانیان ایرانی در کویت از عفو برخوردار شوند و با انتقال تعداد دیگری از زندانیان به ایران نیز موافقت شده است، همچنین تعداد دیگری در حال گذراندن اواخر دوران محکومیت خود هستند که بزودی آزاد خواهند شد.

گروه دوستی پارلمانی ایران دوشنبه گذشته در سفری چهار روزه به کویت با رییس مجلس، رییس گروه دوستی پارلمانی، وزیر امور خارجه و جمعی از مقامات این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

در این سفر احمد آریایی نژاد نماینده ملایر، سید محمدعلی موسوی نماینده مردم خدابنده، عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان، سیدرضی نوری نماینده مردم شوش دانیال و رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول حضور داشتند.
نظرات بینندگان