arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۷۴۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴

آیا تخریب‌گران آیت‌الله هاشمی، شهامت عذرخواهی دارند؟!

*رضا سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مولا علی(ع) در کنار احادیث فراوانی که در آنها مؤمنان را از انجام کارهایی که نیاز به عذرخواهی دارد، برحذر می‌دارند «الاستغنا عن العذر، اعزّ من الصدق به»، در حدیثی دیگر که در نهج‌البلاغه آمده است، می‌فرمایند: «المعذره برهان العقل؛ عذرخواهی نشانه‌ی خرمندی انسان است.» در جایی دیگر نیز امام متقیان به روایت از پیامبر اسلام(ص) از سخنان خداوند در شب معراج، می‌فرماید: اهل دنیا (کینه‌جویان دنیاپرست) از کسی که درباره او بدی کرده‌اند، عذرخواهی نمی‌کنند.» (سایت الف، چهارشنبه 7 خرداد 1393 به نقل از خبرگزاری ایسنا)

در پی نقل خاطره‌ای از همسر مکرمه‌ی حضرت امام(ره) خانم خدیجه ثقفی توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب، مربوط به دوره انتخابات سال 84، طیف وسیعی از رسانه‌ها، محافل و افراد شناخته شده خاص، هجمه سنگینی از افترا و تهمت علیه ایشان به راه انداختند و ضمن وارد کردن اتهام و تهمت دروغگویی به ایشان، تلاش کردند سندیت سایر خاطرات شفاهی و مکتوب‌ آقای هاشمی را زیر سوال برده و آنرا مخدوش جلوه دهند.

صبح روز پنج‌شنبه 27 فروردین ماه حجت‌الاسلام رشید داوودی، از شاگردان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدحسن خمینی در مقاله‌ای با عنوان «نوه امام(ره) خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تأیید کرد» به ذکر مشاهدات و شنیده‌های مستقیم نوه امام(ره) در جریان دیدار آیت‌الله هاشمی با همسر محترمه حضرت امام پرداخت که این مطلب در برخی رسانه‌های مستقل و بی‌طرف روز پنج‌شنبه انعکاس یافت.

روز شنبه 29 فروردین ماه نیز روزنامه شرق در مقاله‌ای با عنوان «سخنان هاشمی سند است» و درج یادداشتی به قلم جناب آقای غلامعلی رجایی با عنوان «ناگفته‌های خاطره هاشمی رفسنجانی از همسر امام(ره)» در مصاحبه با نوه‌های ایشان و نقل قول مستقیم آنها، ثابت کرده‌ که این خاطره آیت‌الله، مثل همه خاطرات ایشان واقعی و به استناد شاهدان آن دیدار، مبتنی بر حقیقت بوده است. مخصوصاً آن قسمت که به نقل از خانم لیلی بروجردی، نوه امام و فرزند خانم زهرا مصطفوی، می‌گویند: « آن شب من و دختر خردسالم و مادرم در خدمت خانم امام بودیم. خانم، میهمان داشتند. غروب که میهمانان رفتند و هوا تاریک شد جناب آقای هاشمی و خانمشان به منزل امام آمدند. وقتی آقای هاشمی و خانواده تشریف آوردند، پس از احوالپرسی متعارف، خانم به ایشان گفت شما نمی‌خواهید برای ریاست‌جمهوری اسم‌نویسی کنید؟ آقای هاشمی گفتند: نه، من چنین قصدی ندارم. افرادی هستند و من هم کمکشان می‌کنم. خانم خیلی محکم به آقای هاشمی گفتند: آقا- امام- به امید شماها بودند. شما می‌خواهید این مملکت و این انقلاب را به دست کی‌ها بسپارید؟ شما اینها را می‌شناسید؟ بعد از این جملات آقای هاشمی گویی یکه‌ای خوردند و برای لحظاتی سکوت سنگینی بر اتاق و جمع حاکم شد. چون اساسا خانم کم حرف می‌زد. بعد از دقایقی که آقای هاشمی و خانمشان رفتند، به خانم گفتم: خانم، شما چرا اینقدر قرص و محکم با آقای هاشمی حرف زدید؟ گفتند: برای این انقلاب دلم می‌سوزد. آخر من می‌دانم آقا - امام- چقدر برای این انقلاب خون دل خورد.»

آیا تخریب‌گران آیت‌الله هاشمی، شهامت عذرخواهی دارند؟!

حال با توجه به مستندات غیرقابل انکار بالا و ادعای ایمان خالص تخریب ‌گران! آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ماجرای نقل خاطره ایشان از دیدار با همسر مکرمه امام، مخصوصاً پس از تأیید آن مطالب از سوی اعضای محترم بیت آن حضرت که در آن جلسه حضور داشتند، شایسته است که افراد، محافل و رسانه‌های مدعی ارزشمداری و اخلاق! نه از آیت‌الله هاشمی که از درگاه خداوند و مردم شریف ایران اسلامی عذرخواهی و طلب بخشش کنند. مگر اینکه با لجاجت باز هم نوه‌های امام راحل و بیت ایشان را متهم به دروغگویی نمایند!!

خدا را شکر که در اوج هیاهوی رسانه‌ای یک گروه خاص که با تهیه مصاحبه‌های سیاسی سفارشی، سعی کردند با تخلیه مجدد بغض و کینه سیاسی و حتی شخصی خود، سندیت این خاطرات را زیر سؤال برده و برای اصل انقلاب در جامعه و میان مردم شک و تردید ایجاد کنند. این بار فرزندان و بیت شریف امام که در جلسه حضور داشتند، به میدان آمدند و نگذاشتند دروغ‌سازان تهمت‌زن به اهداف خویش برسند.

حال جامعه و مردم هوشیار آن منتظرند تا رسانه و افراد و محافل تخریب‌گر که در ادعای مسلمانی، خود را سرآمد همگان می‌دانند، به دستور دینی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) عمل نموده، به دلیل دروغ پردازی‌ها و افترا پراکنی‌های غیراخلاقی خود، شجاعانه از درگاه خداوند استغفار و از مردم عذرخواهی کنند که در غیر اینصورت، صحت و سقم سایر موضع‌گیری‌ها، انتقادات، گفتار و نوشتار آنان زیر سؤال رفته و مردم هوشیار و آگاه به دیده شک و تردید و با احتمال اغراض سیاسی و جناحی در مورد سخنان آنان قضاوت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۸
غیر قابل انتشار: ۲۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
8
164
اینکار شرف میخواهد نه شهامت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
6
134
عذر خواهی از کسانی بر میاید که به اشتباه کاری را انجام دهند نه از روی عداوت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
8
114
این دلواپسان جرات عذر خواهی ندارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
4
118
اگر شهامت داشتند پشت دین و شهدا و مقدسات پنهان نمیشدند !!!!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
احسنت جان کلام همین است والسلام.
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
4
83
ای برادر چه انتظاری دارید شما؟این جماعت اگر بخواهند عذرخواهی کنند که باید مابقی عمرشان را صرف این کار کنند .اینها دنبال سوژه میگردند.مردم ما آگاهتر از آنند که فریب این جماعت را بخورد مگر در انتخابات 92 با اشاره هاشمی مردم حماسه نیافریدند؟
sun
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
4
72
آخه مفهوم شهامت از سال 84تا 92 عوض شده بود.
معنای شهامت بی پروا صحبت کردن وبدون فکر رفتار کردن با دیگران بود،،آن هم بدون در نظر گرفتن عواقب حرف ورفتار که همه دامنگیر مردم می شد.
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
6
68
آنها فقط شهامت ، بگم بگم، دروغ ، تهمت ، انجام امور غيراخلاقي و اسلامي را دارند.سوابق گذشته انان چنين قضاوت ميکند. انتظار ديگري نداشته باشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خدا شما را حفظ کند که در صداقت و راستگویی کسی به پای شما نمیرسد .
دکتر پیمان معروف
|
United States
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
3
33
کوله باری از سالها تجربه.... کلامش درد ایران... دردش منافع ملی.... بمانند همیشه استوار و نستوه..... همواره و همیشه در هر مسیری چراغ عقل و خرد را روشن نگه داشته...... این بار نیز هاشمی ما را از گردنه های پر خطر عبور خواهد داد..... چون همیشه
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
2
27
انسانهای عاقل و فرهیخته و با ایمان عذر خواهی میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
3
23
این دروغگویان وتهمت زنان خودشان می دانندجایگاهی دربین مردم ندارندلذالازم نمی بینندعذرخواهی کننداینهاازکلمه مردم ونظرخواهی ازمردم وحشت دارندعجب دموکراسی است
نظرات بینندگان