arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴

نتانياهو براي تشکيل کابينه مهلت درخواست مي‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتانياهو به دليل طولاني‌تر شدن موعد انتخاب اعضاي کابينه جديد و معرفي دولت به زمان بيشتري نياز دارد و در خواست مهلت خواهد کرد.

به گزارش پايگاه خبري اسرائيل اليوم، منابع آگاه اسرائيلي پيش بيني کردند حزب ليکود به سرکردگي بنيامين نتانياهو سرانجام براي خود 10 يا شايد 12 وزارتخانه مهم را اختصاص دهد، که در راس آنها وزارتخانه هاي جنگ و دادگستري و امنيت داخلي و اطلاع رساني هستند.

کارشناسان اسرائيلي در اين باره همچنين اعلام کردند: بنيامين نتانياهو نخست وزير مامور تشکيل کابينه به دليل ناموفق بودن در انتخاب اعضاي کابينه خود در مهلت قانوني از ريوولين رولين رئيس رژيم صهيونيستي در خواست مهلت بيشتر خواهد کرد، و براي اين مهم 14 روز ديگر مهلت درخواست خواهد کرد.

اين منابع صهيونيست افزودند: هم اکنون مهلت 28 روز قانوني انتخاب اعضاي کابينه از سوي نخست وزير مکلف به تشکيل کابينه در حال سپري شدن است و نتانياهو براي رسيدن به يک توافق و ابلاغ رئيس رژيم صهيونيستي بر اين مساله و تشکيل کابينه ائتلافي نياز به زمان بيشتري دارد.

کارشناسان صهيونيست در اين باره تاکيد کردند: تشويق براي ادامه مذاکرات بين حزب ليکود و ديگر شرکاي معمولي اين حزب از ميان باقي احزاب اسرائيلي بعد از آن صورت مي گيرد، که نتانياهو در نخستين دور از اين مذاکرات متحمل شکست سنگين شد.

اين کارشناسان معتقدند: هم اکنون نتانياهو ناگزير است تمام معادلات ممکن را با در نظر گرفتن چشم پوشي هاي احتمالي انجام دهد، که از بين اين امتيازهاي واگذار شده مي توان به واگذاري سمت وزارتخانه هاي امور داخلي و اديان به آرييه درعي رئيس حزب شاس است، اين درحالي است که رياست بخش برنامه ريزي و سازندگي در وزارت امور داخله به موشه کحلون واگذار مي شود، وي رئيس حزب کولانو است و بايد در کنار وزارتخانه هاي دارايي و سازندگي و محيط زيست به دليل فشارهايي که به کار برده اين سمت ها را هم يدک بکشد.

پايگاه اسرائيل اليوم در اين باره مي افزايد: منابعي در حزب شاس حريدي که نماينده يهوديان اروپاي شرقي است ضمن رد احتمال حذف وزارتخانه امور داخلي از اين حزب و جايگزين شدن آن با وزارتخانه راه و ترابري تاکيد کردند وزارت امور داخلي به درعي بسيار نزديک شده است و رئيس اين حزب علاوه بر اين سمت وزارت اديان را هم مي خواهد.

هم اکنون ناظران اسرائيلي در داخل تل آويو بر اين باورند که براي حل اختلافات ايدئولوژيک ميان شاس حريدي و بين خانه يهودي صهيونيستي ديني که نفتالي بينيت سرکردگي آن را برعهده دارد تصميم بر آن شده است تا يک مذاکره سياسي بين اين دو حزب صورت گيرد و بايد ماحصل اين مذاکرات اين باشد که شاس براساس صهيونيستي و ديني وزارت اديان را به دست گيرد، و گرايش هاي طايفه اي در اين مساله تاثيري نگذارد.

حتي گفته شده است يکي از اعضاي کنيست از حزب خانه يهودي قرار است سمت معاونت وزارت اديان را هم عهده دار باشد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان