arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

آخرین جزئيات از مرحله جديد تجاوز عربستان به يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوي ائتلاف «طوفان قاطع» در يمن از جزئيات مرحله جديد عمليات اين ائتلاف که شامل ممانعت از هرگونه عمليات حوثي‌ها و حمايت از غيرنظاميان و تداوم عمليات امدادرساني مي‌شود، خبر داد.

به گزارش سايت شبکه خبري إرم، پس از ادعا درباره تحقق اهداف مرحله اول عمليات ائتلاف موسوم به «طوفان قاطع» در يمن احمد عسيري، سخنگوي ائتلاف در کنفرانس مطبوعاتي در رياض به جزئيات مرحله جديد اين عمليات پرداخت و گفت: مرحله آتي بر ممانعت از عمليات حوثي‌ها، حمايت از غيرنظاميان و تداوم امدادرساني و عمليات انساني متمرکز خواهد بود.

وي در واکنش به کشته شدن يکي از نيروهاي گارد مرزي عربستان در مرز با يمن گفت: نيروهاي مسلح عربستان با تمام نيرو و توان خود پاسخ هرگونه تلاشي را براي نفوذ به مرزهاي جنوبي مي‌دهند.

وي تاکيد کرد: انتقال از يک مرحله به مرحله ديگر به معناي تغيير فعاليت نيست بلکه به معناي توزيع تلاش‌ها و اقدامات در مراحل مختلف است. ائتلاف «طوفان قاطع» اهداف استراتژيک مشخصي دارد که در بازگشت مشروعيت به يمن، ممانعت از استفاده از زور و در اختيار داشتن توانايي‌هاي نظامي از سوي حوثي‌ها خلاصه مي‌شود.

همچنين به دنبال وقوع انفجارهاي شديد پس از حملات ائتلاف عربي به انبارهاي سلاح در صنعاء احمد عسيري گفت: اين مساله دليلي بر وجود انواع مختلفي از مواد منفجره و سلاح و نه فقط موشک‌هاي اسکاد در انبارهاي سلاح يمن است.

وي به طور ضمني به در اختيار داشتن سلاح‌هاي پيشرفته از سوي حوثي‌ها اشاره کرده است.

روز دوشنبه جنگنده‌هاي ائتلاف عربي مناطق زيادي از جمله «فج عطان» در جنوب صنعاء را به شدت بمباران کردند و پايگاه موشک‌هاي اسکاد ارتش را هدف قرار دادند.

در اين حملات حدود 30 تن کشته و 300 تن زخمي شدند همچنين ده‌ها تن به دليل استشمام گاز‌هاي سمي در نتيجه اين اين حملات دچار حالت خفگي شدند.

اين گازها‌ي سمي اکثر مناطق شهر را براي دومين روز در برگرفت و دود شديدي منطقه را پوشانده است.

از سوي ديگر، منابع فلسطيني اعلام کردند که سفارت فلسطين در يمن در معرض حملات شديد عربستان قرار گرفته و خسارت‌هاي شديدي به آن وارد شده است.

در پي اين حادثه پس از هماهنگي‌هايي که با رياض مالکي، وزير خارجه فلسطين صورت گرفت قرار شد اين سفارت بسته و تمامي پرونده‌هاي موجود در آن به منزل دياب اللوح، سفير فلسطين انتقال داده شود. همچنين تصميم گرفته شد تا کارکنان سفارت به خارج منتقل شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان