arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

بيانيه جنبش انصارالله در محکوميت تجاوز عربستان به فج عطان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جنبش مردمي انصارالله ضمن محکوم کردن جنايت ديروز (دوشنبه) عربستان در منطقه فج عطان در صنعا اعلام کرد: رياض با همدستي آمريکا و رژيم صهيونيستي مرتکب وحشيانه ترين جنايت ها در حق مردم يمن شده است .

به گزارش پايگاه خبري يمن الان، محمد عبدالسلام سخنگوي جنبش انصارالله با صدور بيانيه اي افزود: عربستان جديدترين جنايت وحشيانه خود را در منطقه فج عطان در صنعا که دهها شهيد و صدها زخمي بر جاي گذاشت، مرتکب شده است .

وي حمله به منطقه مسکوني را وحشيانه ترين و شديدترين تجاوز عربستان در خونريزي و توهين به کرامت انساني و امنيت مردم يمن دانست که نشانگر عمق بغض و کينه عربستان و ائتلاف صهيونيستي - آمريکايي آن نسبت به مردم يمن مي باشد که نه تنها با هيچ اخلاق جنگي سنخيت ندارد، بلکه از اخلاق اسلامي و عربي هم بويي نبرده است.

وي تاکيد کرد که اين جنايت و جنايت هاي قبلي عربستان، حقيقت تجاوز و اهداف آن را آشکار مي کند و ثابت کرده که آنها ( عربستان و متحدانش) که مدعي پايبندي به قوانين بين المللي هستند، در صدد محاصره زميني، هوايي و دريايي مردم يمن برآمده اند.

بيانيه جنبش مردمي انصارالله افزود که هيچ توجيه، قانون و حقي براي هيچ کس در جهان وجود ندارد تا مردم يمن را هدف قرار دهد و حاکميت آن را نقض و آنها را تحت محاصره قرار دهند .

وي اضافه کرد: حقيقت تجاوز عربستان و اهداف آن براي کسي که هنوز نمي داند تجاوز به مردم يمن که از دادن خون خود و عزيزانش باکي ندارد، روز به روز آشکارتر مي شود.

اين بيانيه تاکيد کرد که هر چه تجاوز به مردم يمن بيشتر شود، وحدت آنان براي مقابله با تجاوز تقويت خواهد شد .

سخنگوي جنبش انصارالله در اين بيانيه اضافه کرد که اگر رژيم عربستان گمان مي کند با کشتن مردم يمن و تجاوز به آنها مي تواند به هدف خود برسد يا مردم را مجبور به تبعيت از خود کند، دچار توهمي آشکار شده ، زيرا هرچه مردم يمن قرباني بيشتري دهند، عزم و اراده شان براي مقابله با متجاوز قوي تر مي شود.

يک منبع وزارت بهداشت يمن نيز اعلام کرد که حملات هوايي ديروز عربستان به شهرهاي يمن 822 کشته و زخمي بر جاي گذاشت که از اين تعداد 84 شهروند کشته و 738 زخمي شده اند .

اين منبع قربانيان تجاوز عربستان به صنعا را 43 کشته و574 زخمي اعلام کرد.

اين منبع از سازمان هاي امداد رساني جهاني خواست دارو و کمک هاي پزشکي به يمن ارسال کنند، زيرا در تجاوز عربستان به اين کشور شمار زيادي زخمي نياز به امدادات پزشکي دارند.

عربستان با همراهي 9 کشور عربي و آمريکا از ششم فروردين حملات هوايي و دريايي خود را به تاسيسات زيربنايي و خدماتي مردم يمن در حمايت از منصورهادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين کشور آغاز کرد که تاکنون صدها کشته و چندين هزار نفر نيز زخمي برجاي گذاشته که در ميان آنها صدها زن و کودک بي گناه به خاک و خون کشيده شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان