arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

لاريجاني: حل مشکلات داخلي يمن تنها با گفت‌وگوهاي ملي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مشکلات داخلي يمن راه‌حل نظامي و حمله خارجي ندارد و تنها از طريق انجام گفت‌وگوهاي ملي و مذاکرات يمني- يمني بر طرف مي‌شود.

محمد فرج احمد دبيرکل حزب اسلامي کردستان عراق صبح امروز‌ (سه‌شنبه) با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتداي اين ديدار لاريجاني روابط دو کشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق را دوستانه و برادرانه ارزيابي کرد و گفت: دو کشور مهم و بزرگ منطقه به عنوان دو همسايه مسلمان و برخوردار از تمدن و تاريخ غني داراي مناسباتي دوستانه و برادرانه هستند.

وي با اشاره به مسائل منطقه‌اي بويژه تحولات اخير در مبارزه با تروريزم داعش در عراق گفت: مردم عراق پس از سال‌ها تحمل ديکتاتوري رژيم سابق و سپس اشغال خارجي اکنون با فاجعه جنايات غير انساني تروريست‌ها روبروست که ثبات و امنيت کل منطقه را با مخاطره مواجه کرده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي وحدت کشورهاي اسلامي در مقابله با مشکلات دروني جهان اسلام را امري ضروري برشمرد و افزود: تنها قدرت‌هاي بزرگ و استعمارگر از اختلافات موجود در بين کشورهاي مسلمان در جهت کسب منافع خاص خود و استهلاک بنيه و قدرت بدنه جهان اسلام بهره مي‌برند.

وي با اشاره به موضوع يمن گفت: مشکلات داخلي يمن راه‌حل نظامي و حمله خارجي ندارد و تنها از طريق انجام گفت‌وگوهاي ملي و مذاکرات يمني ـ يمني مي‌توان به پايان بحران در اين کشور اميدوار بود.

در ادامه اين ديدار آقاي محمد فرج احمد دبير کل حزب اسلامي کردستان عراق نيز از جمهوري اسلامي ايران به عنوان کشوري مهم و قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نام برد و با اشاره به روابط خوب دو کشور همسايه گفت: جمهوري اسلامي ايران در لحظات دشوار و طاقت فرسا براي مردم عراق در کنار مردم اين کشور بوده است.

وي افزود: بايد تلاش‌هاي گسترده‌اي در سطح جهاني، اسلام در کشورهاي منطقه براي مقابله با گروه‌هاي تروريستي در منطقه از طريق تقويت وحدت بين مسلمانان صورت گيرد و قدرت جهان اسلام براي مقابله با دشمنان خارجي و مزدوران داخلي کشورها در سايه يکپارچگي در انديشه و عمل مسلمانان تجلي پيدا مي‌کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان