arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۸۹

هجوم خودروهای زرهی به صف تظاهرکنندگان در بحرین

ارتش و نیروهای امنیتی بحرین در جریان سرکوب تحصن و تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور در منامه از تمام امکانات زرهی و اسلحه های جنگی بهره گرفته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش و نیروهای امنیتی بحرین در جریان سرکوب تحصن و تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور در منامه از تمام امکانات زرهی و اسلحه های جنگی بهره گرفته اند.
 
به گزارش خبرگزاری اتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم شاهدان عینی روز پنجشنبه اعلام کردند که سرکوب شدید مردم معترض که از بامداد امروز آغاز شده همچنان ادامه دارد .

شدت سرکوب ها موجب افزایش تعداد شهدای جنبش مردم بحرین به شش تن شده است.

شاهدان گفتند ، نظامیان و نیروهای امنیتی با کامیون وخودروهای زرهی به صف تظاهرکنندگان هجوم برده و از هر وسیله ای برای خاموش کردند صدای اعتراض مردم استفاده می کنند.

تصاویر ارسال شده از میدان اللولو منامه پایتخت بحرین نشانگر هجوم ناگهانی صدها نیروی پلیس و نظامی به افراد متحصن در این میدان است.

تصاویر ویدیویی دهها زن و کودک را نشان می دهد که برای فرار از دست نیروهای امنیتی و نظامی به سمت خیابان های اطراف میدان فرار می کنند.

درهمین حال منابع مخالفین دولت بحرین از مفقود شدن تعدادی زن وکودک در جریان هجوم پنجشنبه شب به این میدان خبردادند.

گزارش های دریافتی از منامه به نقل از شاهدان عینی همچنین حاکیست نیروهای سرکوبگر با استفاده از گاز اشک آور و گسیل داشتن دهها تانک و نفر بر به خیابان ها تلاش می کنند اعتراض های بحق مردم را خاموش کنند.

نیروهای امنیتی و نظامی بیمارستانهایی که مجروحان حملات پنجشنبه شب به میدان اللولو در آن بستری هستند را به محاصره درآورده و از دسترسی نزدیکان مجروحان به آنان جلوگیری می کنند.

منابع معارضین روز پنجشنبه اعلام کردند از میان دهها مجروح حملات وحشیانه نیروهای نظامی و امنیتی ، حال تعدادی از آنان وخیم است.

مخالفان دولت بحرین از مجامع و سازمان های بین المللی حقوق بشری خواسته اند که برای پایان دادن به سرکوب شدید و خشونت بار مردم در بحرین وارد عمل شوند.

در پی حمله امروز پنجشنبه پلیس بحرین به تظاهرکنندگان در میدان اصلی شهر منامه این میدان تقریبا از حضور شهروندان خالیست.

به گفته شاهدان بیشتر تظاهر کنندگان در حال فرار از میدان اللولو منامه هستند و تنها چادرهای خالی ملحفه ها و زباله در این میدان باقی مانده است.

در این حال وزارت کشور بحرین در پایگاه اینترنتی توییتر اعلام کرد نیروهای امنیتی تظاهر کنندگان را متفرق و میدان لولو را تخلیه کردند .

همچنین خیابان اصلی منامه موقتا مسدود است.

نیروهای امنیتی همچنین برای جلوگیری از هرگونه تجمع تازه در این شهر در مسیرهای اصلی ایست بازرسی گذاشتند.

ابراهیم مطر یکی از اعضای حزب شیعه الوفاق که در تظاهرات در میدان اللولو شرکت داشت در این خصوص گفت بسیاری از زنها و کودکان در میدان مانده بودند و موفق به فرار نشدند.

هم اکنون حدود دویست نفر از تظاهر کنندگان برای اعتراض و همچنین سوگواری در بیمارستان اصلی شهر گردهم امده اند.
برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، سرکوب
نظرات بینندگان